Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Jacy

Publicerad 2008-09-02 19:53:04 i Naglar i lila,

Som ni såg i inlägget nedan så svärmar nagellacken här hemma och de ska naturligtvis testas och fotas innan vintern och mörkret. Innan jag kastar mig över bland annat Misa så ska jag dock ta mig igenom alla Zoya. Ni som vill se Misa nu, genast, kan kika in hos en av mina favoritbloggerskor, Chaosophia på One Inch Nails. Hon har swatcher uppe nu. faktum är att jag just nu sitter med Misa Toxic Seduction på naglarna, men det ni får se är Zoya Jacy!

Slarvigt, slarvigt, slarvigt... Två snabba lager Jacy medan jag pratade med Christian och gnällde över att han slabbade ner på min nyinoljade diskbänksskiva i köket. Ni ser att det hänt något på långfingersnageln? Katthår. Ja, sånt är livet. Men eftersom det inte var en "riktig" notd som jag ska bära så sruntar jag i det och ger er färgen så här. Jacy från Zoya Pulse. Ljuslilaröd och skkimrande.

Bilderna gör det inte rättvisa. Med lite tur hinner jag en riktig notd med det en solig dag så ni kan få se skimret i det. Skimret är, precis som i Sloane, så finmalet att det knappt syns. Men det är där, tro mig!

Jacy är en läcker färg tycker jag, men av Pulse-lacken är det också det som är svårast att måla på snyggt. Det krävs tre tunna lager för att bli så jämnt som på bilden, och jag är inte riktigt nöjd. Det förtjänar definitivt ett nytt försök en annan dag. Idag lämnar jag det dock därhän. Det är kul att köpa hela kollektioner för det här lacket hade jag aldrig köpt annars. Men jag gillar det nu. Inte så mycket att jag hade köpt det igen om jag tappade bort det, men så pass att jag kommer använda det!

Mer av Zoya Jacy kommer här, och nu är det äkta notd! :D

Bilderna är tagna i morgonsolen i mitt köksfönster.

Kommentarer

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-02 20:01:42

Bah! Nu får folk ta och sluta upp med konad, snart blir jag ju tvungen att köpa hem sånt själv :(

Färgen var mysig förresten, ingen speciellt ovanlig färg, men dock ändå mysig.

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-09-02 20:53:00

Lite åt "Louvre Me Louvre Me Not" ät det. Ingen jätte hit men inte fult heller.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-02 21:15:29

Ser fint ut, håller med om att den påminner lite om LMLMN... Fast denna är väl kräm då förstås... Snyggt med konad-stämpeln! jag skulle vilja ha såna också, men har anslutit mig till Makeupoholics och Sminkjantes shoppingstopp... Men jag fyller snart, kan ju passa att önska sig i present:)



Förresten har jag en FOTD till dig, om du loggar in på msn kan jag skicka den till dig..?

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-02 21:44:04

jag tycker att färgen ser fin och behaglig ut-förstår du hur jag menar? väldigt fint och trendigt (men vad är inte trendigt nu för tiden haha?Scrangie kan verkligen rocka alla udda färger tex:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-02 21:59:50

Kajsa! Det är kul med Konad!;D



Anonym! Ja, det är nog rätt likt!



Emma! Den är inte kräm, den har bara ett "hemligt" skimmer... Jag har ett halvt köpstopp jag med. Men jag har mycket paket som inte skickats.



Sanna! Ja, behaglig men lite menlös. Förstår inte vad som skulle vara så fantastiskt med den som vissa nagellacksbloggare, t.ex Hillary, verkar tycka.



Sanna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-03 11:10:23

Aha, ett hemligt skimmer:) Det låter ju ganska trevligt förstås...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-04 10:16:15

Hemligt skimmer...!



Det här ser ut som ett sådant där typiskt lack som faktiskt gör sig bättre på riktigt än på bild. Har jag fel?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-04 16:08:00

Chaosophia! Ja, kanske. Det är ett lack som är väldigt beroende av mitt humör samt ljuset...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela