Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

A Sin Worth Committing med stjärnor

Publicerad 2008-09-04 17:54:12 i NailArt,

Usla bilder, jag vet, men det blänker ju så i lacket att motivet knappt syns på bild. I verkligheten är det något helt annat... Men ni får se nu i alla fall, för lite nöjd är jag!

Guldstjärnor är stämplade lite hur som helst på en blå bottenfärg. Det blå är Misa A Sin Worth Committing och det är Konads speciallack i guld och Konads stämpelplatta som jag använt. På lillfingret sitter en liten älva.

Tumme med stjänhimmel.

Inte så tokigt va? Och så behöver den inte vara så symmetriskt perfekt. Försökte mig på detta går, men då sket det sig. Jag hade då en annan, ganska snygg, färgkombo, beige och svart, men det slutade i katastrof och jag lade ner projektet. Idag beslöt jag mig för att försöka igen. Igår kladdade det svarta speciallacket när jag skulle måla överlacket och jag försökte dölja missar med mer lack. Funkar aldrig.

Älvan är svå att få till så att det syns vad det är. Den är i minsta och skiraste laget. Stjärnorna däremot är lättstämplade. Guldlacket torkar fortare än det svarta. Samma gäller silverlacket. Har inte provat de andra färgerna än.  Om jag nu bara skulle lära mig hur man vet var motivet hamnar när man för stämpeln mot nageln... Jag har inte världens mest utvecklade spatiala förmåga direkt...

Hoppas ni hade glädje av bilderna trots att de är mörka och trots att lacket blänker så att designen inte syns.

Kommentarer

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-09-04 18:15:42

Vilken vacker stjärnklar natt att ha på naglarna! Väldigt tjusiga stjärnor:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-04 18:31:51

Tycker alltid att du har bra bilder! Men jag förstår problemet; Högblankt är svåååårt att fota om man vill visa hur speciellt det är med ett visst skimmer eller när man har söta motiv som du har här. :D

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-09-04 19:20:51

Riktiga fest och vinternaglarna! Hur funkar det egentligen med stämplar?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-04 20:19:47

Jag tycker att du har fantastiskt fina naglar här! jag satt och spanade på konad igår, funderar på att önska mig i födelsedagspresent! Jag vill ha hästar på naglarna:)Men jag bli aldrig riktigt klok på vad dte är man behöver... Vad måste jag ha för att kunna stämpla?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-04 20:21:13

jag vet, du kan göra en tutorial! Santa C vill ju också veta... Haha, du ser, jag tjatar på dig också:D har du inte lust med tutorial kanske du kan guida mig vidare till någon?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-04 20:40:01

Jag tycker att bilderna är underbara! Jag ser visst! :D Så snyggt.

Postat av: BeautyRoxx
Publicerad 2008-09-04 21:18:24

Åh vad gulligt :)

Postat av: Angela
Publicerad 2008-09-04 22:22:30

Läckert... snyggt med stjärnor till det blåa lacket.

Blir såå frestad att skaffa konad. Får bli nästa månad för nu har jag shoppat för mycket på 8ty8 igen ;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-04 22:38:13

skitsnyggt! stjärnorna är en av mina konad favvisar.

Jag har äntligen fått min dator fixad. Så skönt att ha tillbaka sin egen:)

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-09-04 23:04:45

Ahh, nej Sminkan vad tar du dig till! Så superfint! Jag har tidigare tittat lite avundsjukt och intresserat på de här motivlacken, nu kommer det en lemming..8>P

ah, ah, den puffar mig över kanten in på Konads hemsida..

Jaha mer att träna på alltså, och jag som inte ens hunnit prova RodeoDivakollektionen som kom hem till mig idag (och vem har inspirerat till det tror du?)



Jag måste få säga att jag älskar din blogg efter någon månads dagligt läsande, den ger mig så mycket glädje och en del verklighetsflykt när vardagen känns extra tung. Som jag sa till min kära make ikväll då han undrade lite över den stora lådan från head2toe:

When the going gets tough, the tough gets a make up!

Hrmm, sa han, är det ett berömt citat?

Jomenvisst är det det, eller hur?

Kram o gonatt!

Postat av: Mike
Publicerad 2008-09-05 06:05:31

Godmorgon. Nu finns Emmas Fotd med i kategorilistan =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-05 06:22:04

Sofia! Jag blev riktigt nöjd själv!



Chaosophia! Ja, det är inte lätt att fota nagellack, det är ett som är säkert...



Santa C! tutorial finns här: http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.3230261



Emma! Det finns små startset på nagelshop. Du behöver en stämpel, en skrapa, en motivbricka och ett speciallack! Tutorial för hur man gör finns här:

http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.3230261



RQ! Du är så härlig! Alltid bara positiva och berömande kommentarer! snacka om att boosta mitt självförtroende! Puss på dig!



Beauty Roxx! Tack!!



Angela! Jag förstår vad du menar. Och nä man väl börjat vill man ha typ alla brickorna...



Sanna! Hurra! Vad härligt att datorn är fixad!



Pixelpig! Det var en otroligt härlig kommentar att läsa när klockan är 6 på morgonen och man undrar ad man egentligen håller på med. Sitta här och blogga med en kaffekopp i handen. Vaför? Nu blev jag påmind igen! För dig och alla andra som ger så mycket tillbaka i kommentarerna! Kul att du skaffat Rodeo Diva. Läckraste kollektionen i höst, trots stenhård konkurens!







Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-05 06:22:22

Mike! TACK!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-05 09:44:14

Ah, vad snyggt. Jag ska inte, absolut inte handla nu. Mantrat är förtillfället: Jag kan inte pyssla, jag kan inte pyssla!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-05 10:01:13

Tack så mkt raring! jag ska börja snickra på vilka lack och brickor jag vill ha... Tipparna är vansinnigt snygga, men jag kan tänka mig att det är lite svårare...

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-05 13:14:18

Åååhhh vad fint!!!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-09-05 14:23:22

Supersnyggt...:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-05 15:26:01

Sminkjante! Klart du kan pyssla! Men du kan ju spara konad-kitet till december och starta med lite julmotiv! :D



Emma! Jag har inte testat tipparna. Det måste jag göra. Rouaa hade problem för hennes nagel fick fel proportioner med tipparna, tror jag. Alltså hennes va för långa. Vet inte om hon lyckades lösa det.



C-N! Tack!



ItM! Ja! Jag är jättenöjd själv!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-05 19:12:27

Vilken snygg färg med stjärnorna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-06 10:09:27

Kajsa! tack!!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-09-06 14:57:43

Åh, det där blev jättefint ju!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-06 18:45:35

Sara! Tack! Kul att du gillade, du som är värsta proffset!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela