Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa neonlack

Publicerad 2008-10-11 14:23:38 i Nagellack - kollektioner,


De här kom hem till mig igår. Eller idag för jag hann inte hämta ut dem igår. Fyra av Misas neonlack. Okej, det är höst och alla vill ha vampiga naglar i vinrött, men jag måste ju visa mina nya små troféer ändå!

Let's Go Green

Illande neongrönt med guldskimmer. Det skiraste av de fyra jag skaffat. Det krävde hela tre lager för att få det att täcka och även då finns tendens till VNL, Visible Nail Line... Men det är galet grönt och ganska roligt!

Guldskimret gör färgen lite mer intressant att bära för mig än ett bara neongrönt skulle ha varit. Skimret mjukar liksom upp det hela och gör det lite mer smickrande. Ändå är ju mina fingrar grisskära och lacket närmast fluoroscerande grönt. Något för Poison Ivy, utan tvekan!


Girl's Night Out

Riktigt snyggt neonlila lack utan skimmer. Bara en fullständigt underbar färg som inte er om ursäkt för sig. Det här gillar jag, även om jag, precis som med Adorées Neon Purple, funderar över om färgen i mina ögon verkligen är lila? Mer lilarosa... Eller?

Två lager räcker och lacket är lättmålat och trevligt att ha att göra med. Inte tokigt alls!


Pour Me Something Tall &Strong

Fantastiskt klarblå färg med bästa namnet i hela kollektionen! Två lager på bilderna, och lite VNL, som ni ser. Den torkar lite matt så ett bra överlack känns nödvändigt.

Helt klart ett lack för min blå samling. Den liknar inte något av mina övriga blå krämlack och den har en riktigt pigg, lite elektriskt blå, färg! Verkligen ett lyckat köp, enligt mig! Och nästa gång blir det tre lager så jag slipper den förargliga randen...


The Grass is Greener on my Side

Blågrönt eller turkosgrönt, en lite svårbestämd färg. Otroligt läckert! Detta är juvelen i samlingen! Späckat med skimmer och i samma färg som en mohairtröja jag stickade i slutet på 80-talet!

Färgen är svårtfångad då den gärna vill bli blåae på bild än i vekligeheten. Men den är inte utan blåton i verkligheten heller. En väldigt speciell färg. Otroligt fin! Två lager täcker och skimret ger det en lite pärlig finish.


Ja, det var det hele. Pigga och glada färger för en höstruskig dag!

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-11 14:29:36

Ja, jag håller med om att det turkosa var läckrast, men de andra var också häftiga! Själv har jag idag Viva la Divas mörkgrå lack (byte med en annan Pret-ty-medlem) toppat med Nfu-Oh's röda flake-lack. Det är superhäftigt, lite som divan möter Dracula. Måste verkligen skärpa mig och lära mig fota och föra över bilder till nätet snart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-11 14:32:59

Ninni! Ja, det måste du! Och VlD's grå är så snyggt!!

Postat av: Sandra
Publicerad 2008-10-11 14:46:14

Vad glad man blir av alla klara färger :)

Kanske en dum fråga här nu, men säljer du lack/make-up som du "lessnat" på? I så fall har du iaf en här som är intresserad =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-11 15:19:19

Sandra! Visst blir man glad! Jag gillar verkligen mina fyra senaste lack!

Och nej, jag säljer ingenting. Någon gång har jag bytt grejer på Pret-tys bytesforum. Jag tröttnar sällan på mina saker men på www.pret-ty.se kan du hitta många andra som byter grejer med varandra.

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-11 15:53:31

Första och sista är favoriter! Härligt roliga färger!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-10-11 15:56:58

Vad pigg och glad man blir av de här färgerna, strunt samma att det är höst! (och det bästa av allt, alla fyra lacken är på väg hem till mig gnuggar händerna och ler girigt

Just nu sitter jag och känner mig sofistikerad i ManGlaze matt-svarta lack The Death Tar, jättenöjd!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-11 16:00:09

De ser riktigt fina ut ju! jag låter förvånad för att jag ju vill ha mörkröda naglar just nu, precis som alla andra:) Eller nej förresten, jag vill ha mörklila eller mörkgröna naglar:) Hur som helst så ser de fina ut och jag skulle kunna tänka mig båda gröna och eventuellt det blåa... Vad mkt roligare denna kollektion känns än CG "färgkollektion" förresetn...

Postat av: Viveka
Publicerad 2008-10-11 16:05:43

Du är ju en läcker pingla och nu har du höstens gladaste naglar också!Jag blir lite deppad av att så många färger är dämpade under hösten när vi så väl behöver lite extra färg.

Mitt motto är ju:"mera färg åt folket!"

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-10-11 16:59:58

Åh båda de gröna var skitsnygga! Båda ska med hem vid nästa beställning. Basta!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-11 18:23:09

badis! Grönt är alltid skönt! :D



Pixelpig! Jag är också sugen på Man Glaze. Men jag har en stenhård shoppingrestriktion nu. bara toyland. Inget annat.



Emma! Visst är det roliga färger! Och kollar man alla så blir man sommarsjuk!



Viveka! Sant! Mer färg åt folket! Det skirver jag gärna under på! Men omäxling förnöjer. Dämpat ena dagen och knalligt nästa!



Emelie! Ja, det låter som en klok plan!



Postat av: moonstruck
Publicerad 2008-10-11 18:23:48

Åh, de är som godisbitar! Kärlek! Jag har kört med mörka lack ett kort tag nu och känner redan ett toksug efter "friska" färger. Jag längtar mig blå efter ChG:s vårkollektion med pastelliga metallic-lack...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-11 18:27:48

Moonstruck! Haha! Pasteller och metallic... Jo, men jag har några i lådan redan så när jag känner suget så sliter jag fram dem! Jag längtar mig blå efter Toyland-lacken jag beställt!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-10-11 21:05:09

Nu svär jag, men JÄDRAR vad de var häftiga!! Som du säger....piggar upp i höstrusket. Precis vad jag behöver då.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-11 22:24:14

Ahhh, jag diggar allihop:)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-11 22:42:05

Piggelinyanser så det ryker om det, The Grass Is Greener On My Side kom hem till mig häromdán, har dock inte hunnit prova ännu..

Postat av: Purity
Publicerad 2008-10-11 22:56:21

Åååh, jag älskar det blå! =D

Postat av: silvia
Publicerad 2008-10-12 00:04:22

jätte härliga färger på nagel lacken :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-12 09:34:08

Fåfängan! Det är helt okej att svära lite när man får en färgchock som denna! ;D



Samma! Jag med!



Linda! GIGOMS är nog den som kommer bli allra mest populär!



Purity! Jag med! JAg älskar alla!



Silvia! Visst är det! Lysande och härligt!

Postat av: Lolita
Publicerad 2008-10-17 22:01:06

JAG älska den djärv cologne! utom du borde all försök organisk spika polerat! gå till http:/www.theluxuryspot.com till vinna fri organisk nagel polsk!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 09:02:12

Lolita! You have no idea how fun your comment sounds in swedish! But I get the point! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela