Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Wild and Crazy Erie

Publicerad 2008-11-05 21:28:52 i Naglar i grönt,


Här sitter jag och rättar elevarbeten och då kunde jag naturligtvis inte låta bli att gegga med nailart och så sabbade jag manikyren, var tvungen att ta bort Fuggen Ugly och välja något annat. Valet föll på detta gröna lack jag fått från Finland tillsammans med en ask Carnevalkex! Nej, lacket låg inte i kexpaketet, jag fick två saker, tre om man räknar in min burk med Vitalis, och lacket var en av de sakerna. Ska jag vara riktigt ärlig var det fyra saker, faktiskt, för det var två lack, men nu låter jag som den där Monty Python-sketchen med Spanish Inquisition, och i och för sig älskar jag den, speciellt tortyrscenen,  men det är lacket jag ska skriva om. Så, grönt är skönt, speciellt på naglarna och detta är, som ni ser, ett grönt lack!

Det här är två lager lack. Det är väldigt lättlackat med bra pensel och god täckningsförmåga och det torkar fort. Färgen är inte långt ifrån Outta Bounds från China Glaze, men kankse lite grönare? På bilderna som ju är tagna i vanligt lampljus så ser det blåare ut än det kanske är i verkligheten. Det är så enerverande att man inte kan ha dagsljus på vinterhalvåret...

Tre bilder tagna under vanlig lampa.

Två med blixt.

Två under kökets lysrörsarmatur.
Jag är väldigt förtjust både i lackets färg och egenskaper. Det är inget dyrt salongslack men beter sig bättre än många CND eller China Glaze som jag äger. Jag tycker absolut att alla grönälskare ska rusa man ur huse för att skaffa sin egen flaska Wild and Crazy Erie med nummer W144, om namnet inte räcker. Supersnyggt och superbra att lacka med. Hållbarhet vågar jag inte uttala mig om, men det brukar ju vara en fråga om bas- och topplack. Här är det förresten Redi basecoat och Poshe överlack.

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-11-05 21:50:54

Hu! Det var ruggigt snyggt! Superläckert!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-05 22:22:05

Ja, vad tror du jag kommer säga?

Något i stil med; "ahhh, vad snyggt! Jag vill ha!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-05 22:28:09

Riktigt fint! Grönt är skönt:) Har du förresten hört ifall de skickat våra gröna sköna lack från cherry culture?

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-05 22:37:27

Jag såg det där märket på ebay häromdan! De tog bara 1 dollar för dem. Fanns dock inte så många färger att välja på... ingen Erie =(

Postat av: Ika
Publicerad 2008-11-05 22:46:00

Det där lacket har jag med! :) Men jag tyckte det var alldeles för likt Outta Bounds så jag har frankat det med lite OPI Golden Rules och fick en varmare nyans. Det blev bättre så tyckte jag.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-05 23:36:28

Åh.. ÅÅHHH

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-06 06:15:26

RQ! Visst är det! Grönt är alltid lika roligt!



Sanna! hihi! Ja, förstår det!



Emma! Ja, de är skickade för länge sen. Jag hoppas få dem denna vecka. Men man vet ju aldrig.



Adrasteiah! Du får skaffa vänner som åker till Finland. Eller vara snäll mot våra finska vänner, Ika och Badis! :D



Ika! Det har du inte visat på bloggen, va? Vill se!!



Chaosophia! Ja! Jaaa!

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-06 07:41:27

Nej men det ÄR ju outta bounds! Minns/vet du varifrån den köptes? Kommer ihåg att seppälä ibland haft w&c-lack. (wc-lack, buahhahahaa, har inte ännu druckit hela kaffekoppen..) Måste ta mig en rundtur runt stan för att se efter den här, urläcker ju!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-11-06 10:15:40

Nej, jag har inte visat den, annat än när jag just hade fyndat den (flaskbild). Har nämligen inte lackat naglarna med lacket ännu, bara snabbswatchat på ett papper....

Badis - jag köpte min på Seppälä.

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-06 12:09:49

Tack till (F)Ikus! Blir definitivt en avstickare till sepäälä idag;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-06 15:22:44

Badis! March iväg och köp, köp, köp!!



Ika! Då är det hög tid! Lacka genast naglarna med det!!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-11-06 21:48:14

Lugn Sminkan, lugn! Här ska först avnjutas Sinful Colors San Fransisco ;) Ååååh vilket vackert lack det är, säger jag bara!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-07 07:13:32

Ika! Ja, det är fint! Så många fina gröna det finns!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela