Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

We’ll always have Paris – NOTD av Emma

Publicerad 2008-11-15 01:19:15 i Emmas NOTD övrigt,

Det här är ett lack som jag nästan uteslutande köpte för namnets skull. Jag hade väl en lite illusion om att det skulle vara fint med ett kaffefärgat krämlack, men brunt är inte min favoritfärg precis, så ska jag vara ärlig så var det mest för namnet.


Namnet är verkligen underbart! Jag drabbas av Casablanca-nostalgi och när jag tänker på namnet så känner jag mig väldigt glamorös. Hur är det med färgen då? Ja, det är ett brunt krämlack, och tyvärr så trivs jag inte så bra i det, det underbara namnet till trots. Det är en ganska mörkt brun mättad färg med lite dragning åt vinrött i vissa ljus. Färgen är lite mörkare än vad jag hade förväntat mig, och jag tror till och med att det färdiga resultatet blir något mörkare än vad flaskfärgen är. Det ser i alla fall ut så på mina naglar, men det är ett tag sen jag bar det så jag är inte säker på ifall det är ljuset som spelar ett spratt.



På bilderna har jag två lager av lacket , samt ett lager fast forward. Kanske att jag skulle önska att det var lite mer pigmenterat. Jag har bestämt för mig att det såg ljusare ut på vissa ställen men det syns inte på bilderna, så det är mycket möjligt att jag har blandat ihop det med ngt av de andra france-lacken, som jag över lag tycker har varit lite väl skira för att det ska bli perfekt täckning med bara två lager. Utöver detta så tycker jag att det var ett bra lack att måla med, inte underbart men bra. För er som gillar brunt så kan jag rekommendera det!

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-15 08:50:01

Jag tycker det ser underbart ut! Helt underbart! Och nu fick jag ett lack till att fundera över... Vampigt, vampigt! Mmmm!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-11-15 12:50:13

Superläckert tycker jag! Fast jag är inne i en sån mörka-nagellack-period att jag tycker de flesta mörka lack är fantastiska så jag kanske är lite partisk nu.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-15 14:33:29

Sminkan: Japp det fick du. Bättre att det får flytta hem till dig, du kommer att uppskatta det mer, det är för brunt för mig...



Ninni: Jag var extremt sugen på mörka lack när jag köpte detta. Då trodde jag att det skulle kännas rätt, men med facit i handen så föredrar jag mörka blå,lila, gröna och svarta lack. Brunt är helt enkelt ingen av min favoritfärger.

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-15 15:46:57

Färgen påminner mig om kaffe; men ändå, snyggt. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-15 18:38:07

RM: Ja det har du rätt i:)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-15 23:49:58

Åhhhh va snyggt!! Både namnet och lacket!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-11-16 01:56:28

snyggt Emma! väldigt vampy och klassiskt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-16 02:24:34

Linda: Haha, ja fast jag gillar namnet bäst!



Rouaa: Tack. ja, det har du rätt i! fast jag gillar inte brunt så mkt, så den ska flytta hem till Sminkan. Hon behöver den förstår du:D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela