Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Viva la Diva nr 85

Publicerad 2008-05-11 14:27:21 i Naglar i guld, koppar, brons,

image5046
Fr er som undrar kan jag berätta att mina naglar fortfarande är svarta och målade med ChG Liquid Leather. Innan jag målade dem svarta, i torsdags, provade jag åde det rosa Viva la Diva-lacket från inlägget före det här och detta lacket utan att gilla någon dera speciellt mycket. De åkte alltså av med en gång och ersattes med det svarta. De blev dock fotade innan fr att jag ska veta hur de ter sig nästa gång jag håller i flaskan och funderar...
Ett lite intressant guldlack är det här från Viva la Diva. Det har nämligen en ganska kall ton och en del silverglans i sig. Spännande! Dessvärre blir färgen lite obestämbar på nageln och den blir lite av en kompromiss mellan de olika ädla metallerna. Lite guld, lite silver, lite brons...

Det är en färg som inte gör mycket för mina naglar. På bilden ser ni två lager av färgen och så överlack på det. Det är ändå ingen spektakulär glans på det. Naglarna ser trubbiga och kortare ut än de behöver göra. Färgen blir lite kaki-tonad eller kanske finns det fler än jag som börjar tänka på havregrynsgröt? Inte mitt favoritlack, som ni märker. Jag borde ha anat det redan av hur färgen ser ut i flaskan...

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-05-11 20:23:07

Det kanske är för att den är så obestämbar i färgen som den inte blir någon hit. För mig känns den bara blah. Har också kollat på den men nej, det finns många andra färger som är finare.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-11 20:46:28

Emelie! De tär nog rätt gräsligt. Fattar inte hur jag kunde tro att det skulle vara en kul färg. Det är ett lack som platsar på din fula nagellacklista. Och mitt Moodlack hör också dit! det hade jag glömt...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela