Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI DS Royal eller Layering Experiment 2

Publicerad 2008-05-28 15:57:41 i Naglar - holografiska lack,


De senaste dagarna har jag haft det här nagellacket. Ikväll byter jag dock. Det är OPI DS Royal, ett nagellack jag vid några tillfällen totalt dissat men sedan i alla fall lockas av och ibland förförs av. Visst har det kvaliteter? Det blå skimret ver den rödlila basfärgen är ju svårt att motstå. Eller vad säger ni? Att det sedan krävs att man ger lacket en grund av ett mrkare lack och har detta bara för layering är en annan sak. Jag lägger det gärna över Siberian Nights eller Russian Navy men det finns givetvis ändlösa möjligheter här. Om man bara jobbar med DS Royal får man dock lägga massor av lager och det blir aldrig något riktigt djup i färgen. Här ser ni ett lager DS Royal över ett lager Siberian Nights.


När jag hade testat det här lacket första gången var jag omåttligt besviken och redo att göra mig av med det bums. Av någon anledning blev det dock kvar i lådan och sedan har jag upptäckt en viss tjusning med det. Jag vill inte vara utan det längre, om vi säger så. Kanske är det mer av ett sommarlack än ett vinterlack? Det verkar som att det gör sig bättre i dagsljus än i lysrörsbelysning. Men vem gör inte det? Mja, när jag tänker till kan jag komma på ett par bland de holografiska som faktiskt ska upplevas i varmt innomhusljus för att vara till sin absoluta fördel. Att DS Royal är del av den holgrafiska serien från OPI är dock knappast möjligt att se oavsett belysning. Eller DS-lacken kanske bara är bling-blingiga och inte alls holo-lack? De andra jag har från den kollektionen är dock defintivt i holo-genren.

Okej, jag vet, jag bildspammar just nu. Hela inlägget är bara glitterblått och lila, men jag har svårt att hitta en  bild som verkligen visar hela lackets charm. Samma som med t.ex My Private Jet eller andra holo-lack. Detta trots att detta lack alltså mest ser ut som ett vanligt glitterlack. Det ser ut att vara ett femtikronors lack från Viva la Diva snarare än ett dyrt OPI-lack. Eller vad tycker du?
Några bilder tagna i direkt solljus:

Och i morgonsol men filtrerat:

Alla övriga bilderna är tagna i eftermiddagsljus vid ett österfönster. Ingen direkt sol alltså. Samtliga bilder är korrekta i förhållande till det ljus som var vid tillfället.

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-28 16:25:39

Nu kommer jag ihåg att då jag skulle beställa mitt första opilack så satt jag som hypnotiserad vid just den här och tänkte wow!

På nåt sätt är den alldeles underbar.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-28 17:21:22

Jag har inte sett det utan ett annat lack under. Men på dessa bilder du visar ser det helt underbart ut.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-05-28 18:35:44

Lacket ser helt fantastiskt ut på dina naglar. Tror minsann att jag måste få med det här i nästa beställning (tidigast i mitten av juni) för att se om det kommer pryda mina händer lika bra.



Jag har försökt välja ut några favoriter till det där inlägget som du frågade om jag kunde göra i min blogg, men det är faktiskt ruskigt svårt! Men det kommer. ;)



Seduce Me har kommit fram också hoppas jag? :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-28 18:38:57

DS Royal är verkligen gjort för layering- det är då det gör sig som bäst tycker jag- riktigt fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-28 20:02:58

Badbomben! Ja, den är ju fin i flaskan. Och som lack för layering!



Sminkjante! Ja, men här är den ju med ett annat lack under. I den gamla tror jag den är ensam. Men då var den inte så snygg.



Chaosophia! Ja, det blev snyggt med lite mörkt lack under! Tror den skulle vara fantastisk på dig! Seduce me har kommit!



Sanna! Japp! Som gjord för layering! Urtrist utan mörkt lack under...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-28 21:27:06

Lacket är jättefint! Men tog du bort den blåa sminkningen? Den var ju fin ju... inte lika outstanding som gårdagens, men klart snygg!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-05-28 22:38:16

Wow! Det ser jättebra ut med ett annat lack under! Vissa lack är tydligen såna att de inte passar att användas ensamma. Jag tycker iaf inte att det ser ut som ett budgetlack på bilderna :) Men egentligen spelar det väl inte så stor roll vad lacket har kostat så länge som det är snyggt?

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-05-29 06:44:56

Emma! Den blå sminkningen var INTE fin. Usch! Ja, jag tog bort den. Babyblått är inte min grej. Kunde kanske vara kvar som varnande exempel...



Ika! Nej, priset är oväsentligt, men jag menade att glittret i det inte ser ut som de andra DS-lacken utan mer som vilket som helst lack. Visst blir det snyggt men ett Viva la Diva är lika snyggt. Alltså, omvänt, varför betala 250 kronor på Kicks för det här lacket när du kan få fem Viva la Diva för det priset! :D

Jag kpte det här på H2T såklart och då kostade det 45 kronor, vilket är samma som ett Viva la Diva. Det tycker jag är "lagom" för det här lacket.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-29 06:45:48

Äh, nu blev jag anonym igen...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-29 22:53:34

Haha, du överdriver, den var visst fin. Sen huruvida du passar i babyblått kan jag inte uttala mig om, eftersom du tagit bort bildbeviset:) Hur som helst så tyckte jag att sminkte var fint.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela