Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Liquid Leather

Publicerad 2008-05-09 06:03:17 i Naglar i svart, grått, silver,

Dåliga bilder, lackade naglarna sent på kvällen och ljuset räckte inte. Vill bara visa glansen i det! Det här är ett lager lack, inget överlack. Observera att det var ett lager lack alltså.

Bilderna togs i hallen under en glödlampa. De är alltså alldeles för gultonade. Lacket är helt kolsvart och så blankt att man kan spegla sig i det! Konsistenssen är helt perfekt. Detta är den perfekta svarta!
Jag hoppas hinna ta dagsljusbilder imorgon, men jag vet inte om jag gör det. Annars får ni vänta på att jag lackar med det här lacket igen. För det kommer jag att göra många gånger!  Helt enastående kvalitet!  Lättmålat! Perfekt!
Här är naglarna i dagsljus:
image5061

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-09 09:15:00

Man ser nog den fina glansen, svart är alltid coolt!:)

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-05-09 09:22:10

Visst är det helt perfekt!?
Jag älskar det och jag blev glad första gången jag målade med det eftersom det var sååå svart och blankt. Hey glossy black!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-09 10:19:04

Vilken färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-09 10:25:03

Klart imponerande täckförmåga och glans... Ett svart lack måste verkligen vara glansigt. kanske skulle köpa det här. jag har bara ett svart, från collistar, och det är sådär. CG är annars ganska ojämna tycker jag. jag har solar power nu, och den var ett elände att måla, tjock och blev ojämn. täckte iofs skapligt efter två lager, men den var omöjlig att inte kladda med.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-05-09 11:07:49

Oh, det MÅSTE jag ha! Jag har nog bara ett svart lack från OPI kvar, och det gillar jag inte ens. Hamnar i korgen på en gång!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-05-09 11:36:42

Snyggt lack för att vara svart, otroligt att det täcker så bra..

Postat av: MLY
Publicerad 2008-05-09 12:20:53

Vilket underbart lack! Nu tror jag bestämt att jag måste beställa lite CG, är på tiden. Men hur mycket får frakten på?

Postat av: Angela
Publicerad 2008-05-09 15:29:44

OOhhh... nice. Den tar vi sa polisen. Synd att jag har shoppat så det räcker för den här månaden men det blir nog senare ;)

Postat av: MLY
Publicerad 2008-05-09 16:43:36

Som jag stavar. Självklart menar jag Hur mycket Går frakten på? Och finns det olika leveransalternativ att välja på? Är ju nybörjare på H2T ;)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-09 20:35:19

Så snyggt och vilken glans!! Svart lack är så vackert tycker jag :o)

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-05-09 22:18:36

Ah, I like very much!! Kanske är det där svarta som jag letat efter?!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-10 09:50:38

Badbomben! Och vilken glans!

Sanna! Perfekt är ordet! Jag är kär!!!

Sminkjante! Ja, det är såååååååå snyggt!

Emma! Du vet att eco-kollektionen och OMG-lacken är lite annorlunda från "vanliga" ChG? De vanliga är enkla som bara den att måla med, har suverän täckningsförmåga och slår OPI med en noslängd eller två. Penseln är perfekt också. Men deras senaste kollektioner har varit väldigt meckiga och kladdiga, det håller jag med om.

Chaosophia! Ja, det här är det snyggaste svarta någonsin!

Sara! Många OPI och ChG täcker ju bra efter ett lager, vilket ger dem favoritstatus hos mig. JAg hatar att lacka mer än två lager. Ett är ju det ultimata!

MLY! Rocketqueen har en utmärkt guide till shopping på H2T, och även LipGloss Bitch tror jag. Har för mig att fyra lack går på 10-11 dollar i frakt, men minns inte säkert. RQ har nog listan någonstans i guiden. Spana in den, den är extremt pedagogisk!

Angela! Ja, det är ett lack man inte kan vara utan!

Linda! Ja, jag gillar svart mer och mer. Har vilat mig från det sedan mitten på 80-talet, men efter att ha hittat några läckerbitar, som Goth och My Private Jet och nu det här, så är jag helt såld på svart!

Fåfängan! Ja, vill man ha rent svart i krämfinish och med extremglans är det här lacket med stort L!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-10 13:26:10

Nä det visst jag inte. Borde jag veta det?:) Alltså är det ngt de har gått ut med eller bara ett faktum? jag tcyker att det skiljer mkt inbördes inom dessa kollektioner... solar power var apjobbig medan recycle är bra. och OMG krävde tre lager, L8R G8R två och 2NITE täcker ju på ett... jag har bara handlat från tre kollektioner, OMG, eco, ink och ski... okej, det var fyra:)

Postat av: MLY
Publicerad 2008-05-10 13:48:09

Ok, då ska jag genast spana in RQ´s guide :)
Blev så grymt sugen på nya lack nu när jag spanade in min klena samling och insåg att inget av de var direkt sommarlack :/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-10 15:32:03

Emma! Jag vet inte om du ska veta det. Jag har läst det lite här och var men det är kanske inget officiellt. Eco-kollektionen har en annan formula än andra lack och jag gissar att även hololacken har det. Men visst är de olika sinsemellan också vad gäller pigmentering. Jag menade nu i första hand konsistens. Alltså kladdigheten. Liquid Leather är inte kladdig alls, inte mina andra ChG heller. Alltså idigare kollektioners.

MLY! Ja, unna dig!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela