Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Vampy

Publicerad 2008-06-22 13:27:36 i Naglar, vampy,


China Glaze Vampy är en mörkt vinröd med både plommon och chokladtoner i och med massor av gyllene och röda skimmerpartiklar som får det att se fylligt och härligt ut! Tre lager och färgen är något relativt mörk, nästan svartröd, precis som flaskan ser ut.


Glansen är relativt hög, här ser ni den utan överlack, och det är ett lättmålat lack. Färgen är snygg om än inte spektakulär. Den har ett tydligt släktskap med t.ex Lubu Heels från samma märke. Jag skulle tro att den även är jämförbar med t.ex OPI Black Cherry Chutney, fast det lacket äger jag inte, och Royal Rajah Ruby. Självklart skiljer sig alla dessa lack åt för konessören men släktskapet finns där definitivt.

Bilder i solsken från en annan gång jag använde lacket kommer här:

På dessa bilder har jag bara två lager lack vilket ger en rödare ton oavsett ljuset. Men solljuset fångade också upp de gyllene tonerna och skimret.


Ett lager lack rekomenderar jag inte då Vampy tenderar att bli transparent då. Inte snyggt... Men två eller tre lager och man har ett jättevackert lack som dessutom kan upplevas som två olika. Eller vad säger ni? Jag brukar oftast ha två lager men det tredje, som ni alltså ser på de övre bilderna, ger mer dramatik och djup när man känner för det!

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela