Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Auto Paint '62 El Dorado

Publicerad 2008-07-19 17:17:09 i Naglar i rosa,

Det här blir lite spännande! Jag kom nämligen på att jag, i vanlig ordning, inte publicerat den notd som jag, så att säga, fortsätter på idag. I morse målade jag ju naglarna med Peace Baby från OPI, som ni kan se i inlägget nedanför detta. Jag gillade inte det riktigt så på eftermiddagen toppade jag manikyren med det här lacket. Men, eftersom det fanns en notd redan, från april i år, som är opublicerad så kör vi den först. Det är alltså de översta bilderna och texten som jag skrev då som kommer först, sen kommer dagens betraktelse en bit ner i inlägget. Förstår ni? Ja! Bra! Här kommer del 1:
image4351
Läckert lack i mjölkigt rosa. En present som jag fått av Fåfängan! Färgen är lite mods-aktig, krämigt kallrosa och får mig att tänka på klappgröt. Ni vet, mannagrynsgröt med lingonsaft i. Det är så gott! Barndomsminnen!
Hur som helst så får jag en 60-talsvibb av lacket, vilket kanske inte är så underligt.
På bilden är det två lager och det är i princip täckande. Man kan ana kanten mellan tipp och nagel. Lacket är aningens svårlackat med då det vill samla sig i nagelns alla ojämheter. Alla hack, åsar och ojämnheter syns supertydligt i det här lacket. Man ska nog buffa nageln lite innan man lackar med det eller använda en ridge filler. Det är ett lack för släta, välskötta naglar.

Jag tycker att det är en söt sommarfärg, men inte gullig! Krämigheten och blåtonen gör det nog rätt svårburet men till lite gyllene solbränna kanske färgen kommer mer till sin rätt? Jag gillar i och för sig det bleka rosa mot min bleka, rosa hy!
60-talsvibben  för mina tankar till The Graduate och sexiga Mrs Robinson. Fast det är väl Elaine som hade haft det här lacket kanske? Hövolmsfrisyrer, massor av eyeliner och Brigitte Bardot-plut kan nog funka till naglarna. Helt klart inspirerande färg!


Och så del 2, dagens notd:

Ah, kallt rosa med lilaaktig ton! Läckert på ett lite fulsnyggt sätt! Jag både gillar och inte gillar samtidigt! Här är det två lager av rosa ovanpå den manikyr med ridgefiller och vitt lack som jag visade nyss. När nageln är slät under det här lacket blir det verkligen plastigt läckert! 60-talsvibben är stark, självklart, det är ju 62'Eldorado trots allt!


Det är lättmålat och flyter ut fint på nageln nu när nageln är preppad på ett annat sätt än i första försöket. Nu blir det också en total opacitet till skillnad från förra gången. Ovanpå lacket har jag ett lager Nail Tek Quicken som ger skön glans och snabb torktid. Glansen är inte så hög som här utan överlack.

Alla bilderna är tagna utomhus. Vad säger ni? Lite speciellt, eller hur? En annorlunda rosa. Fler som får blandade känslor inför det? Eller är det bara fult respektive snyggt i era ögon? Jag bara måste ha det här till leopardmönstrad scarf i håret och stora svarta solbrillor!

Kommentarer

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-19 18:27:16

Vilken mysig färg:)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-19 19:51:44

åh vilken härlig nyans :P

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-19 22:25:13

Jag är ju en rosalover men jag känner också aningens ambivalens, på ett sätt litet turnoffig men på ett sätt scheissesnygg. Har ett litet liknande som jag ibland tycker är maffig men ibland litet njaeh.

Postat av: Mika
Publicerad 2008-07-19 23:59:46

Åh om jag ändå hade så där fina naglar :) Du är ju världsbäst på att lacka, får ju alltid till det sådär snyggt! Håller med om att det är en fin sommarfärg, fast jag tycker nog att den e lite gullig också :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-20 08:31:39

Monica! Mysig? Ja, kanske det.



Linda! 60-talsrosa är lite härligt. Men jag är inte helt övertygad om att det är snyggt ändå. Inte alltid.



Badis! Ja, vi känner nog lika!



Mika! Tack! Vilken gullig kommentar! Kanske är lacket gulligare än jag tror.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-20 09:27:31

Jag tycker att det är annorlunda och läckert:P

Postat av: Sublim
Publicerad 2008-07-20 17:50:49

Haha, det är det lacket som jag fick från Satine och gav till Fåfängan som inte gillade färgen, så jag tipsade henne om att ge det till dig. Snacka om rundgång.;)

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-07-20 19:24:23

Måste bara säga att du har enormt fina naglar nu (just denna färg är ej en favorit dock :P). Jag ska prova OPI Strengthener och hoppas att mina naglar kan åtminstone till viss del börja likna dina vackra!



Visst har du sett Chg höstkollektion, med en GRÖN VARIANT PÅ RUBY PUMPS? Verkar galet snygg!



Tack för din inspirerande blogg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-20 20:36:24

Sanna! Jo, annorlunda är det!



Sublim! Jag visste det!



Ifrith! Tack! NNS är guld! Men jag har sabbat naglarna nu med att skura golv och diska glas hela dagen...



Sett ChG höstkollektion över huvud taget. Så mycket mumsigt! Och Misa och CC och Essie och OPI! Det blir hundra nya lack i höst!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-07-27 12:00:50

Fulsnyggt, verkligen. En slags rökig rosa som jag tror jag skulle gillat mer i en lite starkare nyans.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-27 12:14:39

Chaosophia! Det är ett väldigt knepigt lack, men jag kan inte riktigt släppa det heller... Fulsnyggt är nog ordet.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela