Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NOTD av Emma- Röd lördag = Ruby Pumps och Tinsel

Publicerad 2008-12-20 23:43:34 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Okej, temat idag är alltså rött. Jag hade verkligen tänkt mig en sminkning på temat. Men den bistra sanningen är att jag helt enkelt inte orkar engagera mig i att göra en sminkning bara för att fota idag heller. Jag var precis lika lat igår. För att jag inte ska hamna helt utanför temaveckan tänkte jag istället visa mina naglar, helt otroligt juliga är de, och röda! Jag är medveten om att ni har sett Ruby Pumps förr, senast imorse hos vackra Adrasteiah, men här får ni ju se den med Tinsel också. Bilderna är väl sådär, men det skyller jag till stor del på ljuset, eller bristen på ljus. Ruby Pumps är ungefär hundra gånger snyggare än på mina bilder men Tinsel kommer i alla fall fram bra på bilderna, så ni får spana ditåt.


Ruby Pumps och Tinsel är två lack som har legat och drällt här hemma alldeles för länge. Precis som så många andra köpte jag dem i ett kit, för att jag helt enkel tvungen att ha Emerald Sparkle. Nu när jag äntligen har kommit mig för att testa så måste jag säga att jag faktiskt är positivt överraskad! Jag tycker att både Ruby Pumps och Tinsel är jättesnygga, och riktigt bra att måla med. Varför, åh varför gjorde inte China Glaze Flying Dragon och Blue Sparrow i samma kaliber som dessa glitterlack, när de uppenbarligen kan?!

Som ni kanske märker så har jag snöat in mig på att måla ringfingret i en annan färg. Jag tycker att det är himla fint, och dessutom otroligt praktiskt, då man kan använda dubbelt så många lack på samma tid på det här sättet. På bilderna ser ni två lager av Ruby Pumps och tre lager av Tinsel. Ja och så ser ni en av våra julgranskulor med, jag var tvungen att visa hur otroligt julig denna manikyr känns. Helt klart hög julfaktor!

Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-21 00:14:24

Åhå, så snyggt.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-21 00:54:45

Superfint! Jag hade faktiskt en tanke på att köra exakt samma kombo, men så blev det ju inte och tur var kanske det! =)

Men verkligen juligt och du har otroligt vackra naglar!

Postat av: Angela
Publicerad 2008-12-21 01:16:44

Helt läckert :D Så snygga julnaglar!



God Jul förresten!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-21 09:03:04

Vackert.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-21 09:03:37

Sååååå snyggt! Och nu har du ju milslånga naglar igen! Hur gör du? Det är orättvist!!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-21 10:40:36

Rött glitterlack är ju aldrig fel! Tinsel var oväntat snyggt på tycker jag.. Hur mång lager fick du lägga utav det?



Skitsnygg nagellängd! Nu saknar jag mina igen.. iih.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-21 11:08:09

RM: tack, det tycker jag med.



adrasteiah: Ja visst blev det juligt! haha, ja det var ju tur, isf hade mina inte fått vara med i bloggen... Och tack så mkt!



Angela: Hihi, tack. och God Jul på dig också!



Sminkjante: Tack.



Sminkan: Hihi, ja det blev fint! Äh, det är de ju inte! jag har filat ner dem asmkt på sistone! men mina naglar börjar långt in, så de ser egentligen nästan aldrig korta ut...



Chaosophia: Nej precis, nu till jul känns det helt rätt tycker jag:) Ja jag håller med dig, Tinsel var verkligen en positiv överraskning! tre lager har jag haft men det var egentligen inte jobbigt att måla för det var bra att måla med och torkade hyfsat fort.



ja du, jag förstår dig. Mina är egentligen inte särskilt långa, men de börjar långt in och nagelbädden(heter det så det vita undernageln) går långt ut...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-21 17:43:33

Mums för rött glitter lack! Jag är glad att jag beställde Ruby Pumps. Sen börjar jag bli lite kär i det där Tinsel lacket. =)

Postat av: linda
Publicerad 2008-12-21 23:23:32

Åh julfaktor på hög nivå, vackert!!! Tinsel ser urtjusigt ut :o) Ruby Pumps står på önskelistan sen ett tag, får göra slag i saken tror jag :o) Men iof påminner det om Twinkle Toes så jag kanske inte behöver det ändå...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-22 12:30:21

Alexlyndra: Ja det är kanonfint! Vad bra att du också har beställt den:) ja är det silverglitter du är ute efter så rekommenderar jag Tinsel...



Linda: Ja visst är det:)Tja, jag har inte Twinkle Toes, men de flesta verkar tycka att Twinkle Toes är dels lik och dels snyggare än Ruby Pumps... men det är klart, gillar du rött glitter väldigt mycket så kan det ju vara kul att ha båda;)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-12-22 18:56:06

Underbart snyggt och juligt! Älskar hur du matchar med julgranskulan. Tycker det är sjukt snyggt med ringfingret i en annan färg, måste hitta någon lämplig kombo och prova jag också :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-23 00:07:31

Sofia: Tack så mkt! ja jag tycker också att det är toppenfint! Har bara testat det några ggr, men är hittills väldigt nöjd med effekten..


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela