Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Gold II

Publicerad 2008-12-09 11:53:25 i Naglar i guld, koppar, brons,

Dags för lite sommarkänsla? Vad sägs om en gammal bortglömd notd från i juli? Inte så dumt kanske? En liten fläkt av sommar mitt i december! ;D

Förra gången jag använda HM Gold blev bilderna inte så bra. Jag tyckte dock att lacket var snyggare då. Nu tycker jag det är sååååå trist. En ganska neutral guldhistoria med en gråaktig känsla i vissa ljus.

Två lager räckte för täckande färg, men jag har tre här. Fingrarna blir rosa och färgen blir tråkig på mig. Det är för ljust och för karaktärslöst. Det lär inte få vara med och leka fler gånger.

Jag har fotat i direkt sol samt i lätt skugga för att visa skiftningarna.

Jakten på det perfekta guldlacket går vidare.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-09 12:11:22

Mja.. Skittråkigt, om jag får säga vad jag tycker.

Postat av: Marie
Publicerad 2008-12-09 12:36:18

Man kan säga nej till det här lacket, fastän det bara kostar 29.50. Så ja... Skittråkigt. :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 12:41:40

Chaosophia! Skittråkigt är ordet. Men et är fint med grönskan runt omkring. ;D



Marie! Man kan säga nej om det så vore gratis...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-09 13:10:00

Äh, jag gillar överspam med nagellack... Jag tycker att ni är lite hårda faktiskt. Det klarar sig inte på egen hand, men tillsammans med andra lack är det helt okej. det är en skön metallisk look...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 14:40:46

Emma! Jag håller med om en sak, det är grymt som bas för layering!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-09 15:51:46

Haha, Sminkan! Min kära. <3 Jag bara skrattar och skrattar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 16:14:09

Chaosophia! Bra! :D

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-09 16:14:55

Pretty. :)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-09 16:54:53

Har ni vaknat på fel sida idag eller? ;) Jag tycker det är rätt snyggt! För att vara guld alltså. Frostigheten gör det jämnt och fint och nyansen är väl ändå hyfsad till oss grisskära donnor?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 18:28:36

Adrasteiah! Ja, det funkar på oss grisskära, men det är ändå lite meh...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela