Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ruby Pumps

Publicerad 2008-08-05 09:15:36 i Naglar i rött,

image4931
En evighetsgammal notd kommer här. Från i maj, tror jag. Här är naglarna sprakande röda med hjälp av Ruby Pumps, ett China Glazelack som jag trodde att jag skulle älska och använda ofta, ofta. Jag tycker det är fint, men inte så fint som t.ex Lubu heels från samma märke. Den är grym! En klar favorit! Ruby pumps känns förhållandevis tråkig i jämförelse med de tuffare storesyrran. Men visst glittrar det fint. Det behövs dock antingen massor av lager för att den inte ska vara transparent, eller ett rött, täckande lack under. Det är ett jobbigt lack att ta bort, som så många andra glitterlack, men har man massor av lager kan man dra av det i ett stycke efter en dag eller två. Då blir den som en plastfilm. Jag rekomenderar inte det! Dessutom ska man vara utrustad med massor av tålamod för lacket torkar låååååååååångsammt. Även med snabbtorkande överlack är det timmar som går åt. Inte kul alls...
Så här såg mina naglar ut en solig majdag.
image4932

Kommentarer

Postat av: WacinoM
Publicerad 2008-08-05 09:39:16

Va snyggt !





Det ser ut som om det är "djup" i naglarna ....

Postat av: Anki
Publicerad 2008-08-05 09:44:30

Läcker färg!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-05 10:26:19

Älskar färgen men avskyr när lack som blir som plastfilm just för att man kan inte låta bli att dra av det sen ser det såå fult ut.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-05 11:54:28

Då gjorde jag rätt val som tog Lubu Heels istället:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-05 12:12:32

WacinoM! Ja, men nackdelarna är fler Än fördelarna, tyvärr.



Anki! Ja, men det finns bättre alternativ om man vill glittra i rött.



Linda! Ja, jag kan inte heller låta bli att dra...



Sminkjante! Helt rätt val!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-05 19:44:16

Hatkärlek deluxe. :(

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-05 21:20:59

Jag har nyss bytt bort mitt. Tröttnade på att det inte blev fint nån gång.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-05 23:03:22

Chaosophia! Exakt!



C-N! Det kan nog sluta där för mitt Ruby Pumps också...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-06 22:01:35

Jag håller med lubu heels är grymmare... Men ruby pumps känns faktiskt väldigt oz, dte är kul...

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-01-02 23:14:30

Nej vad besviken jag blev nu, mindes det som att många gillade ruby pumps och så är det hemskt.. jag som nyss köpt det på tradera.. :( Jaja, det går nog bra.. jag kan säkert stå ut med det.. bah. Skulle köpt VLD's det röda som du tipsade om i ett annat inlägg istället.. dum man är ibland. Detta blev ett gnälligt inlägg. Men jag ville mest säga att din blogg är suverän för så fort jag vill se ett lack eller någon ögonskugga så går jag in och söker på den i din blogg och för det mesta så finns det! Det är toppen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-03 11:51:18

Marybeth! Äsch, den nya formulan kanske är bättre än den gamla? Vissa har ju Ruby Pumps och trivs med den. Rouaa till exempel. Men den är inte min favorit.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela