Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Lacy not Racy

Publicerad 2008-08-16 17:39:22 i Naglar i rött,


Ännu ett av Essies höstlack. Samma geleaktiga finish som Forever Young men en djupare, mer blåtonad röd som påminner om körsbärssaft. Den ser mörkare ut i vissa vinklar, blir klarare röd i andra och är lite mitt i mellan större delen av tiden. Ni ser det av bilderna nedan:


Lacket är lite mer svårapplicerat än Forever Young. Det här är tre lager lack för att få det jämnt över nageln, men det är ändå inte helt jämnt. Jag antar att en ridgefiller kan vara behjälplig? Jag hade NailTek II under.
Färgen är fin men inte så wow som jag trodde den skulle vara. Om den inte vore jelly-aktig skulle den vara ganska platt och tråkig. En basfärg. Men jag kommer nog anända den en del ändå, just för att den ha en så pass neutral färg. Om neutral är ordet. Klassisk kanske? Den är dock inte i närheten av så vacker som min favoritjelly i rött, OPI Got the blues for red. Den är perfekt! Det här är lite dussinlack. Lite ordinärt. Lite mesigt. Synd, för jag hade höga förväntningar.

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-16 18:55:12

LOVE :o)

Postat av: Ida
Publicerad 2008-08-16 19:34:12

Perfekt!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-16 19:43:50

Nu fick du mig sugen på saft! Har såklart inte körsbärssaft hemma, men tranbär får funka :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-16 20:25:36

Linda! Okej! Det är körsbären, va?



Ida! Mja, men okej i alla fall. Det går inte att komma ut på din blogg just nu. Så du vet.



Emelie! Haha, ja, jag kör på blandsaft hallon själv just nu!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-16 20:49:36

Självklart hihi ;o)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-17 12:05:33

Jag gillar hur färgen ser ut i flaskan, men det ser ju på tok för transparent ut på naglarna för min smak. Nog finns det bättre lack att använda!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-17 14:15:14

Chaosophia! Ja, så känner jag med. Men jag ska nog ge det en chans med ett ljust lack under. fågan ä bara vilket?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela