Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Crystal International A11 USA

Publicerad 2008-08-09 16:39:07 i Naglar i blått,


Jag fick ju nio vackra nagellack av underbara Derwent och sitter nu salig och provar nagellack efter nagellack! Här är bilderna på det första av de nagellack av märket Crystal International som jag testat.

Jag valde att börja prova ett duochromt lack i lavendelblålila med skiftningar i grått och guld. Dessvärre lyckades jag inte fånga skiftningarna något vidare, men de finns där! Det är dessutom mer Indigo Illusion över det här än över Nubarlacket med det namnet. ;D
Lacket är extremt lättmålat! En utmärkt pensel som ger god kontroll, bra konsistens på lacket som varken är för tjockt eller för tunt och bra täckningsörmåga. Det finns bara ett litet, litet fel med det. Det går att ana penseldragen om man skärskådar det. Eller ser ni dem? Det brukar ju vara ett prolem med de flesta metallic-lack och jag tycker aktiskt inte att det stör här.


Jag är helt klart imponerad av hur bra penseln är på det här lacket. Jag som vanligtvis kämpar med OPI:s Pro-Wide brush som är hopplös eller China Glaze ganska klumpiga pensel blir helt salig när jag får en fungerande pensel till lacken. Misa har bra penslar och Crystal likaså! Här har vi även et tlack med för mig perfekt konsistens så det är riktgt roligt att lacka naglarna! Alltså roligt att lacka, inte bara att få fram färgen! Och visst är färgen ljuvlig! Åskmoln och lavendelblom, sommarskymning, disg soluppgång eller en spegelblank sjö som speglar en sommarnattshimmel. Vackert som en dröm!

Kommentarer

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-08-09 16:55:30

Mysig färg.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-09 16:56:53

Kajsa! Det är en helt underbar färg!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-09 17:08:59

Vacker färg och härlig finish!!

Postat av: derwent
Publicerad 2008-08-09 17:49:40

den färgen var superfin på dej :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-09 19:16:39

Underbart fint lack! Ser härligt himmelsblått ut. Ja alltså himlen är lite molnig och åskigt blå:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-09 19:25:30

Linda! Det här blev en omedelbar favorit!



Derwent! Tack!!! Du anar inte vad glad jag är över alla lacken! De är underbara!



Emma! Ja, jag håller med!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-08-09 20:39:42

Vackert, det här skulle vara svårt att sätta removern på även då det börjar flagna tror jag! Du har säkert bra program då man ser lacket leka i olika nyanser:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-09 21:21:11

Badis! Ja, det är definitivt ett lack jag kommer ha många gånger! Nu hade jag ju så många fina att testa att inget fick vara kvar särskilt länge. ;D

Program? Du menar bildbehandling? Ingen alls eller Picasa 2....

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-08-09 22:08:11

Nej nej utan du har programnummer och ögonskoj menade jag:D jag uttryckte mig visst litet flummigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-09 22:39:26

Badis! Det är nog jag som är förkylningströg...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela