Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Wagon Trail

Publicerad 2008-08-14 20:12:48 i Naglar i brunt,greige,beige,


Emelie! Här kommer den äntligen så du kan sluta trycka uppdatera sida nu! Om jag bara fick välja ett enda lack ur den här kollektionen, hemska tanke, så vore det faktiskt det här. Helt underbart och helt unikt! Ett gyttjigt brunsvart lack med guldskimmer och multimicroglitter! i vissa ljus blir det grönaktigt, i andra svartbrunt, i ett tredje lerigt gyllene.


Om jag var du skulle jag klicka upp varenda bild och studera det här lackets skiftningar! Det är så vackert! Det är därför hela inlägget är fullt av bilder. Miljoner bilder! Jag kan ändå inte visa hela dess komplexitet!

Ser ni det multifärgade skimret? Helt fantastiskt!

Kanske går det förlorat på de här små bilderna? Hoppas ni kan ana er till det i alla fall...
Lacket är här i två lager med NailTek Quicken som överlack. Det är lättlackat men tar en stund att få helt torrt. Det är dock mycket bättre i konssitensen än Branding Iron, Rodeo Fanatic eller Gussied up Green, som alla är kladdiga och tjocka. Wagon trail ä fin i forulan, håller sig på penseln och mycket mer lättarbetad. På det sättet hör den mer ihop med Prize Winning Mare som ju också har en bra konsistens och goda lackegenskaper.


Hoppas ni haft glädje av dessa bilder. Det är i varje fall et tlack jag verkligen rekomenderar. Om man gillar brunt, vill säga! ;D

Sammanfattning av alla notd samt ett med samtliga lack swatchade hittar ni här:
Rodeo Diva
Side Saddle
Prize winning Mare
Branding Iron
Midnight Ride

Gussied Up Green
Rodeo Fanatic
Cowgirl Up

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-14 20:27:07

Totalt fantastiskt. En vinnare! Det här kommer nog bli omtalat länge framöver.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-08-14 20:30:42

Äntligen, som jag väntat! I och för sig hade jag ju kunnat prova själv eftersom den kom på posten för några dagar sedan, men jag har liksom inte fått tid :) Hur som helst, Wagon trail är verkligen superläcker!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-14 20:54:16

Åh ja! Äntligen!! Jag är så glad att jag beställde detta. Det är egentligen så långt ifrån de färger jag brukar ha - men oj vad jag blev fäst vid detta ändå. Det är galet snyggt! Och dina bilder får mig bara att längta ännu mer efter att det ska komma.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-14 20:55:02

haha, ja om man gillar brunt så är det jättefint:D äh, klart att dte är fint, och unikt, men det är inget jag kommer att köpa, iaf inte denna säsong... men om det blir så omtalat som alla tror kanske jag måste köpa det bara för att ha det, vi får väl se...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 21:50:48

RQ! Ja, det tror jag med!



Makeupoholic! Det är ett enastående lack!



Emelie! Ja, äntligen! Där höll jag dig på halster!



Emma! Det är egentligen inte bunt. De tär svart med glitter iguld och multifärgat skimmer. Och duochroma skiftningar i grönt. typ. ;D

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-14 22:21:00

Wagon Trail är det bästa lacket ur denna kollektion om jag också måste välja! Så överaskande, unikt och helt bedårande!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 22:22:14

Sanna! utan tvekan ett av de mest annorlunda lacken jag sett! fantastiskt fint! Och muliglittret i den! Så subtilt men ändå där!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-14 22:35:08

ojoj så vackert, tänker på skogen..

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-14 22:36:37

Det här lacket borde inte kunna kallas brunt! Alla dessa skiftningar är nästan hypnotiserande, och jag praktiskt taget DREGLAR här framför skärmen. Jag som tyckte att Rodeo skulle bli en hit efter att ha sett promobilderna, och jag är ändå ruskigt positivt överraskad! Är väl bara ett lack som inte fallit mig i smaken vidare hårt, i jämförelse med de andra iaf. ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-15 06:56:57

Linda! Ja, lite bark, lite skogstjärn!



Chaosophia! Ja, Rodeo Diva har varit exceptionellt bra överlag! Älskar!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-08-15 07:06:45

Det är nästan galet hur gärna jag vill ha det här lacket.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-15 08:38:55

Underbara bilder på ett fantastiskt lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-15 17:06:50

Mimi! Det förstår jag! Älskar det!!



Sminkjante! Men man ser inte multiskimret. Det gör man på originalen men blogg.se låter inte bilderna bli större än så här...

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-16 15:56:43

och just detta lacket beställde jag INTE....grrr. Tur att man kan beställa fler gånger:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela