Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Gussied Up Green

Publicerad 2008-08-13 21:41:21 i Naglar i grönt,


Gussied up Green verkade vinna striden om vilket av China Glaze Rodeo Divas lack som skulle upp härnäst. Det är grönt, det är glitter, det är oemotståndligt! Kan man hitta en härligare färg i höst? Knappast! GuG är en vinnare! Se på djupet i färgen! Till och med i solskenet har det en svartgrön bas och så sprängfyllt med skimmerpartiklar i lime, turkos och grönt. Makalöst vackert!

Det är verklligen vackert, men det är lite åt det kladdiga hållet, alltså får man vara försiktig och försöka få så tunna lager som möjligt. Det vill gärna rinna ut lite okontrollerat på nageln. Här ser ni det efter två lager och utan överlack. jag tyckte inte överlack behövdes. Det är härligt glansigt och fint ändå! Det är inte supersnabbt på att toka så jag kom ganska snart ihåg varför jag normalt sett har överlack. Nej, nte för glansen, för torktiden... Jag har bara snabbtorkande överlack.

Underbart vackert, eller hur! Den har inte heller någon riktig matchning bland mina lack i grönt, men närmast kommer Suvi från Zoya. Den har dock mindre skimmer och kräver flera lager för att få full täckning. Det här är ett lack som man kan få täckande med första lagret.

Och så en liten lista med de andra jag hunnit med:
Side Saddle
Prize Winning Mare
Branding Iron
Midnight Ride

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-13 21:54:38

Toppensnyggt! Så härligt med gröna lack som inte är oöverkomliga/svindyra/bådadera... jag längtar verkligen efter mina lack... kommer bli otroligt svårt att bestämma vilket jag ska prova först...

Postat av: Malin
Publicerad 2008-08-13 21:54:47

fetsnyggt! det ser ut lite som glacier bay blues gör på bilder tycker jag, fast jag har inte sett nån av de två i verkligeheten.

skulle du inte vilja vara jättesöt och swatcha till gussied, rodeo fanatic och glacier bay blues brevid varandra?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 21:59:34

Emma! Ja, jag förstår dilemmat. Gör som jag och kör dem i några timmar vardera! :D



Malin! Jag kan lova dig att de är helt olika! Självklart kan jag visa dem bredvid varanda. I alla fall om jag tar snurrorna till hjälp. Jag gör det i morgon när jag har vettigt ljus. Och visst ville du ha Branding Iron och Wine me and Dine me också? De finns också på snurrorna, jag bara glömmer det hela tiden. Men, imorgon har du ditt eget inlägg här hos mig! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-13 22:01:53

Haha, det orkar jag aldrig:) och inte mina naglar heller, jag kör med aceton för borttagning;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 22:06:37

Emma! det var det värsta jag hört! Aceton! Fast det har jag med, men jag insåg nu att Ciens är bättre även på glitterlack. Finns ingen anledning att inte ha Ciens!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-13 22:10:38

Det är långt till lidl och jag är inte säker på att jag hittar?:) Jag tycker faktsikt att gripens aceton med olja är riktigt bra, och jag har aldrig problem med naglarna så länge jag målar dem, så jag tcyker inte att dte är så farligt... Får jag hiskeliga naglar måste jag väl tänka om... Men vem vet, det kanske kan bli en tur till lidl, jag jobbar bara till på fredag, sen ska jag vara ledig i två veckor innan skolan börjar...

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-13 22:23:13

Hmm nej GUG skapar inga habegär hos mig. Många lack i den här kollektionen är fina men för min del blev det bara side saddle och wagon trail. Och nu vill jag faktiskt se en NOTD med wagon trail!! :P

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-13 23:40:05

Jag längtar såååååå! Tycker det ser hur läckert ut som helst på bild. Hoppas att jag kommer tycka likadant när det sitter på mig. :)

Postat av: Marie
Publicerad 2008-08-13 23:40:18

Ohh, jag blir precis till mig när jag ser alla fina bilder på dina naglar :-)

Händerna är nummer ett för mig, naglarna är såå viktiga!!

Därför blir jag glad när jag ser andra lägga ner energi på sina!!

Vilka fina färger du använder!!



Är det dina "riktiga" naglar, eller använder du förstärkning??



// Marie

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 07:58:45

Emelie! Men WT har ju redan visats hos så många. Fast den kommer här med. Jag har den på nu. Tänkte dock köra Cowgirl Up före. Den är vacker som sjutton den med!



Chaosophia! Det tror jag du gör! Det är en underbar färg!



Marie! Nagellack är ju så himla roligt! Man blir glad vaje gång man ser sina händer och hur färgn förändras med ljus och så. Älskar nagellack!



Det är mina egna naglar. Just nu tycker jag det är fö dyrt att gå och förstärka och så. Köper hellre lack. ;D

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-08-14 09:58:59

Det här är min rodeofavorit hittills!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 10:36:23

Badis! Den är jättefin! Verkligen!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-14 12:24:08

Attans också. Jag hade bestämt mig för att inte köpa fler gröna lack på ett tag. Men det här måste jag bara ha. Jag blir attackerad av grönt hemma. Gröna lack, gröna kajaler, gröna ögonskuggor. På lunchen kunde jag inte hålla mig i från den mörkgröna skuggan från Viva la Diva. Jag skulle ju bara titta!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-08-14 19:53:49

SKA ha. Basta.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 20:13:55

Sminkjante! Sorry, men det här måste du nog ha!



Mimmi! Ja! håller med!!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-08-15 10:43:30

det här lacket var så jädrans snyggt. Jag måste nog göra en ny beställning från H2T snart :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-15 17:09:08

MLY! Ja! Vissa saker, som nagellack, måste man få unna sig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela