Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Hope

Publicerad 2008-04-19 12:38:52 i Naglar i lila,

image4437
Zoya Hope

Mer naglar! Här kommer en fantastisk nyans av lila, inte olika H&M Glamarama. Det finns en rosalila ton i det, eller rödlila, som en glans över det lila. Färgen är lysande, skarp och ber inte om ursäkt för sig. Det är en färg som definitivt syns.

Jag har varit sugen på den här färgen hur länge som helst, men har alltid trott att den skulle vara mörkare än Zoya Yasmeen. Det är den inte. Tvärtom. Men det är en härligt uppkäftig nyans som definitivt är värd att ha i samlingen.

På bilderna ar jag två lager av Zoya Hope över China Glaze Strong Adhesion och med ett lager Poshe och ett lager Cina Glaze Fast Forward som överlack. Ja, jag vet att båda är snabbtorkande överlack, men jag har fått för mig att lacken blir hårdare och torkar snabbare med Pose men att glans och hållbarhet blir bättre med China Glaze Fast Forward. Alltså försöker jag mig på en kombination...

Här är en liten jämförelse mellan Hope och Yasmeen speciellt för Emma P:

Hope och Yasmeen. Vilken föredrar du? Jag vet vilken som är min favorit! ;D

Kommentarer

Postat av: Ika
Publicerad 2008-04-19 12:56:40

Åh, nu ångrar jag att jag inte beställde Hope! :( Men, ojdå, jag måste väl snart lägga in ytterligare en beställning snart igen då ;)

Postat av: S
Publicerad 2008-04-19 13:09:02

Vilken härlig färg, det blir nog snart en ny beställning på lack tror jag...;)

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-19 14:06:58

Å så snyggt! men Yasmeen är nåt speciellt och lite magiskt över:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-19 17:05:14

du är toppen! jag tror att jag ska beställa yasmeen... hope är visserligen fin, men jag gillar nog yasmeen bättre. jag är ganska inne på lite mörkare naglar nu tror jag, våren till trots. vilken är din favorit?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-19 18:06:41

Jag gillar Yasmeen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-19 18:43:49

Ika! Jag tror du kan nöja dig med Glamarama från HM. Hade jag hat den här hade jag swatchat dem, men jag har den inte här. Ska fixa en swatch så snart jag kan!

S! Ja, den är fin!

Sanna! Håller med dig! Som vanligt!

Emma! Yasmeen är tveklöst min favorit! Beställ den du!

Sminkjante! Samma här!

Postat av: Peter
Publicerad 2008-04-19 19:11:40

Åh, jag vill bara ha detta.....!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-19 19:58:24

Mmm, det tror jag att jag ska göra faktiskt. har hunnit samla på mig en fem-sex zoyalack som jag är sugen på, så blir nog en beställning när jag får pengar...

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-19 20:52:12

Båda är vackra men yasmeen skulle jag själv hamstra:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-20 09:13:19

Peter! Jag tror att även du kan kika på Glamarama i så fall. Ska definitivt swatcha dem, men det tar ett par dagar till.

Emma! Låter som en plan!

Badbomben! Ja, det är klart den är mest köpvärd! Jag älskar Yasmeen!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-04-20 15:57:16

åh så underbar! precis en sån jag har letat efter. Har ju Glamarama, men det skadar inte med andra lila i liknande nyans. :D var köptes den?

Postat av: lula
Publicerad 2008-04-20 15:59:59

hej, undrar om du inte kunde lära oss lite andra sminktips också. älskar att se alla dessa ögonskuggor och så, men vill gärna veta hur man ska applicera blush för att få så markerade kindben som möjligt men samtidigt inte se ut som en apa. eller kanske taktiken att fylla i ögonbrynen utan att se ditmålade ut eller bushiga. tack, uppskattar din blogg. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-20 20:18:21

Det är det! nu är det bara att vänta till fredag... synd att tiden går så långsamt:)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-04-20 20:56:45

Riktigt snygga båda två men ja säger nog Yasmeen..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-21 15:16:39

Rouaa! På Beverly Beaute!

Lula! Vad kul att du uppskattar bloggen! Tyvärr kommer jag inte villfara din nskan. Jag använder ytterst sällan rouge och jag tycker, helt ärligt, att tutorials är så tråkiga att göra. En som gör en blogg med det innehåll du efterfrågar är Rocketqueen och jag tror även du kan hitta tips hos andra bloggar på www.PRET-ty.se.

Emma! Jag får inte lön förrän den 27:e...

Linda! Håller med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-21 18:56:49

stackare! Men det är väl på söndag, så då får väl du också på fredag?:)Och får du inte det så får du garanterat mer än vad taskiga CSN ger mig... jag tycker att man borde få tillägg för att mna är shopoholic!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela