Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cover Girl Mystic Peacock

Publicerad 2008-04-23 11:56:50 i Naglar i blågrönt&turkos,

image4595image4596
Här kommer naglarna som hör till dagens eotd. Eller tvärtom? Det här är en av mina favoritfärger på nagellack! Djupt tealfärgad eller havsblå eller vad man nu ska kalla den.
Färgen heter Mystic Peacock och är av märket Cover Girl. Deras nagellack finns inte att kpa i Sverige men snälla, söta Rocketqueen hjälpte mig att få tag i denna lilla pärla! Visst är det en enastående vacker färg! Skulle någon hitta systerlacket till denna, det gröna, så har ni en potentiell kund i mig! Rocketqueen har frresten också köpt ett lack i samma serie men i lila.
Det här lacket är lätt att måla med, glossigt och blankt och torkar förhållandevis snabbt.
Det är späckat med skimmer vilket gör att det ser lite melerat ut på bild, något det inte är IRL. Det är vbara vackert i verkligheten!

Vad säger ni? Är det inte härligt!

Kommentarer

Postat av: Sara
Publicerad 2008-04-23 12:50:01

Den färgen var riktigt snygg, mörk och mystisk..

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-04-23 13:12:14

eller påfågelblå eller preussisk blå eller petroleum, en av mina favoritfärger! älskar den färgen mot ljust olivgrönt och auberginelila!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-04-23 14:42:00

Nämen åååh! Vilken otroligt vacker nyans, helt perfekt och vansinnigt tjusig!

Postat av: MissPurple
Publicerad 2008-04-23 15:48:20

Kanonsnyggt!

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-04-23 17:09:33

Fin färg, en vuxen blå utan att vara trist utan som är spännande! Påfågelblått var ordet.

Postat av: Peter
Publicerad 2008-04-23 18:04:43

Tålack?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-23 19:00:21

Sara! Ja, lite mystisk känns den! Jag är väldigt förtjust!

GQ! Åh vad bra tips om man skulle göra en eotd! Lät som perfekta färger att kombinera!

RQ! Och jag har dig att tacka för den! Tack!

Miss Purple! Tack!

Badbomben! Ja, jag tycker också den är både vuxen och spännande. Jag känner mig städad i den utan att behva göra avkall på min personlighet. Seriös med med egen identitet!

Peter! Nej. Det tycker jag inte. En klarare turkos skulle jag hellre ta om vi snackar fötter. Men du får välja själv!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-23 21:53:11

Snyggt! men tämligen ömöjligt att gissa:( Nagellacket gick hur som helst fint ihop med sminkningen, kul!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-23 22:11:42

Emma! Ja, det var lömskt av mig! Jag har kanske inte ens nämnt lacket innan! :D

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-23 22:47:05

ÅÅÅÅåå, jag har kollat på det där på ebay hur länge som helst, men aldrig köpt nåt! Hur är kvaliteten?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-23 23:29:44

Hehe, ja det tycker jag:) Ifall du har nämnt dte så har det iaf gått mig förbi...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-24 05:49:37

Emma! Tänkte inte på det. Men då blev det ju en ännu större överraskning!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela