Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Eyes like sapphires

Publicerad 2007-10-26 18:59:36 i Naglar i blått,

Jaha, kunde inte hålla mig... Målat om naglarna i blått.

Första bilden tagen med blixt, de andra i badrumsbelysning.

Jag måste säga att efter att ha hållit på med den klumpiga OPI-penseln var det en ren fröjd att få måla naglarna med ett China Glaze lack! Tunn fin pensel som det gick lätt att lacka med. Utmärkt! Men på minus sian har vi ett lack som tar tid för att torka. OPI går mycket snabbare. Fast jag hade ju min Fast Forward så jag kunde skynda på torktiden lite! den var förresten riktigt trevlig. Tog väl kanske mer än sekunder, men knappt mer än 3 minuter innan lacket kändes hårt och bra. Ytan blir dock inte superglansig. Har lagt ett annat överlack ovanpå nu för glans, OPI-Start to Finish blev det.


Det blå nagellacket har små glitterkorn i sig och är en klarblå färg. Den täcker efter två appliceringar. Det är en ganska pigg färg men den behöver ett bra överlack för att komma till sin rätt. Jaha, hur länge tror ni det får sitta? Någon som ordnar lite vadslagning?

I dagsljus:

Kommentarer

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2007-10-26 20:40:15

Jag tippar på att lacket sitter MAX till 13.00 lördag :D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-26 22:29:35

WOW!! Läckraste färgen hittills!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-27 01:06:56

Annica, jag tror du har rätt!

RQ! Visst är det roligt! Tokblått!

Postat av: Michelle
Publicerad 2008-02-11 21:34:09

Gud va snyggt. Var har du köpt den färgen ?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-12 08:59:45

Michelle! På www.head2toebeauty.com.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela