Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

LDB Vitamin Face Creme

Publicerad 2007-11-28 15:52:43 i Hud och hand,

Fick ett prov av LDB:s Face Creme för torr och känslig hud. Den var tydligen med som prov i någon tidning och jag fick den av en mer kräsen väninna. Jag borde kanske också bli mer kräsen med vad jag smetar ut på min hud.
Min hud är normal. På vintern kan den bli lite torr på vissa fläckar på kinderna, men i övrigt är den fullständigt problemfri och snäll. Jag har aldrig finnar och har aldrig haft heller. Ja, en liten kvissla om året kanske, trots min fullständigt värdelösa hudvård. Jag kan smörja in ansiktet med billga body butters och det är okej, jag kan tvätta ansiktet med tvål och det funkar, jag kan göra i princip vad som helst och min hud bråkar inte om det.
Tre saker har jag dock reagerat mot. Cliniques tre-stegs-system. L300 rengöringskräm. LDB Face Creme för känslig hud...

Nu har jag alltså fullt med små röda utslag på kinderna ner mot käken och på hakan och runt munnen. Det ser ut som när en kille rakat sig och fått irriterade hårsäckar, om ni förstår hur jag menar. Helt galet...

Förutom mina utslag så har krämen två andra stora minus. Den luktar artificiellt bärigt eller fruktigt. Lite godisaktigt på ett kvalmigt och överväldigande sätt. Dessutom är den tunn oc rinnig. Jag gillar ju feta krämer men den här påminner mer om en gel än en kräm tycker jag. Enligt förpackningen ska jag känna mig silkeslen och återfuktad av den, men jag känner mig mest som om jag har en hinna över huden.

En kräm som i min bok får IG. Usel... Någon annan som provat? Vad tyckte ni i så fall?

Kommentarer

Postat av: Viktoria
Publicerad 2007-11-28 16:42:57

Hej! Jag fick också med den i en tidning och jag håller med dig i allt du säger. Brukar inte ha så stora problem med min hud men med denna kräm fick jag en massa konstiga utaslag och finnar. Fick det även från Cliniques 3-stegs program... P.S Tack för en bra bloog och inspererande bilder :) D.S

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-28 18:27:43

Viktoria! Där ser man! Är säkert något som är samma i Clinique-serien och den här krämen. reaktionen för mig är i alla fall likadan.

Kul att du gillar bloggen! Vad glad jag blir!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2007-11-28 20:46:47

Jag vågade aldrig prova den. Du är modig som vågar testa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-28 21:03:12

Sminkjante! Du är klok du! Min väninna var lika klok hon. Men hon har känslig hy så hon tar inga risker. Jag brukar ju aldrig reagera på någonting...

Postat av: Elin
Publicerad 2007-11-29 20:03:16

Jag har också fått den men inte provat ännu jag har aldrig reagerat på någon creme jag har använt så den kanske funkar för mig, får se om jag vågar testa

Postat av: Katarina
Publicerad 2007-11-30 16:25:32

Jag fick en kupong i en tidning att hämta ut en hel tub av denna kräm på Indiska. Jag gillar den faktiskt! Helt ok kräm för att kosta noll kronor!

Postat av: emma
Publicerad 2008-05-01 21:23:30

hej har också provat krämen och tyckte den va bra!
och om man provar någon bra rengöring efter att man rengjort med något dåligt så rensar huden ut allt gammalt och man får massa utslag - gjorde detta för länge sen med clinique och min hud mår toppen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela