Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ett budget-tips!

Publicerad 2007-11-27 19:26:25 i ,

Har för mig att man på Pret-ty.se hade ett bloggtema om vilken produkt som överraskat mest. Här är en sådan!

Nagellacksborttagning från Cien Beauty, köpt på Lidl!

På höstlovet var jag och hälsade på mina föräldrar. Jag hade naglarna vackert lackade, men det höll inte hela veckan. Jag hamnade på Lidl med mamma och strosade runt och kollade på deras hygienhyllor. Nagellacksborttagning för nästan ingenting i en jätteflaska kändes som en bra lösning på ett akut problem. Den inhandlades och skulle få bo kvar på landet för framtida nödsituationer. Den är suverän! Den fick självklart följa med hem och jag använder den hela tiden nu. Den känns inte uttorkande, är acetonfri och har aloe vera tillsatt, fast det tror jag inte spelar någon roll. Magin ligger i att den tar bort lacket, även riktigt mörka lack i flera lager, utan att man får svarta sorgkanter under nageln eller infärgningar av huden. Man får "blöta upp" lacket lite först men sen går det att torka av utan att gnugga hårt. Lukten påminner om salubrin, men det kan man leva med.

Detta är den bästa nagellacksremover jag haft på länge. Man får dessutom massor till ett grymt lågt pris. Minns inte exakt men jag tror det var runt 20 kronor.

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-11-28 11:23:06

Härliga tider, tack för tipset! Det blir nog värt ett besök till Lidl!

Postat av: Alex. .
Publicerad 2007-11-28 17:12:30

Deras pump tvål är ju dunder, märket cien. .

Tvålen återfuktar händerna, klart den bästa någonsin (enligt mig)
Perfect för att användas i ansiktet oxå =D
max 8 kr för 500ml
=D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-28 18:34:28

RQ! Ja, prova!!

Alex! Jag har någon sorts rengöringsmousse som jag köpte samtidigt. Den kostade typ 9.90 och är makalös på att ta bort allt smink. Och det känns inte ens att man har något i ansiktet. Jag kan inte förklara, men det är så luftigt och fluffigt och sen är ansiktet helt rent. Och inte torrt. Jag ska handla kassr med grejer för badrummet på Lidl när jag åker hem nästa gång! Fick även med mig en duschtvål som luktar citronfromage och är helt ljuvlig. Att Lidl kunde ha ett så bra sortiment är ju helt förbluffande!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela