Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

12 Black Rainbows

Publicerad 2012-10-05 05:22:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

Holofredag! Vilken tur att jag hade några lack i mitt arkiv så jag kan vara med alla fall den här veckan och en till. Det jag ska visa idag är ett lack jag frankat själv. Det är del av Type O Negative-kollektionen som jag snodde ihop för ett tag sedan. Det är egentligen ganska likt ett annat av mina frankenlack, Bran, men mer grått. Bran gjordes med Liquid Leather och sannolkt MUS Siw,12 Black Rainbows är gjord med ett svart, matt pigment och Spectraflair. Den grå tonen som finns i det här är alltså för att det är en "spranken".
Lacket är väldigt holografiskt. Det är dock en hel del silvriga reflexer. Samma sak med Bran, som sagt, men Bran blir alltså svart-svart i vissa ljus och det blir inte den här. Det är massor av Spectraflair i den, mer än jag brukar ha i, och så är det mindre av Liquid Leather och så mer av ofärgat lack. Jag nhar alltid minst 50% ofärgat lack, ofta mer än 75% och det här kan nog vara 75% ofärgat lack, lätt. 
Vad tycker ni? Är det fint? Det är så oerhört enkelt att göra svarta hololack själv och går även om man inte har pigment och grejer. Har man ett svart krämlack, ofärgat lack och ett linjärt holo kan man enkelt göra en svart holo. Hur svart kan man reglera själv så jag rekommenderar verkligen att ni alla experimenterar lite med det. Jag har gjort flera olika svarta holos, några mer svarta än andra, och de är ofta lika bra som de som finns i handeln. Just det här är gråsvart men som sagt, jag har gjort svartare också. 
Vill ni se filmsnutten som ju hör till ett hololack? Ja, det är klart ni vill!
den kunde vara bättre, det erkänner jag, men man ser ju alla fall lite av hur holo den är. 
 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-05 06:00:23

Det är verkligen superfint! Jag är imponerad av att du fått till ett så holografiskt lack! Fast jag borde väl inte va förvånad, jag vet ju att du är grym på att franka:)

Svar: Den är inte dum, det håller jag med om. Det är roligt att franka! Hur går det med dina Holo Black?
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-10-05 06:29:24

Oh, så fint! Det blev verkligen superholografiskt! Som Emma säger, du är grym på att franka :)

Svar: Tack! Ja, den blev rätt fin.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-05 08:31:46

Den blev ju toppen! Du är bäst på att franka! <3

Svar: Tack! Men den här typen av holo är lättfrankade. Alla kan göra det. :D
Sminkan

Postat av: Emma
Publicerad 2012-10-05 10:59:30

Åh, vad snyggt det blev!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-10-06 00:40:40

Det är jättefint! Och jag är inte alls lika säker på att jag skulle få till det lika bra. (Men jag har å andra sidan inte försökt heller. Mest eftersom jag inte har orkat leta rätt på några lämpliga flaskor att blanda lack i.)

Svar: Det går inte att misslyckas.
Sminkan och Emma

Postat av: Lina
Publicerad 2012-10-06 00:51:52

Jättefint lack!

Svar: Tack!
Sminkan och Emma

Postat av: Kerstin, Skimmerskuggan
Publicerad 2012-10-06 09:18:42

Urfint! Bra frankat! Och spännande med nya bloggdesignen, är det flytt på gång?

Svar: Flytten är inte mer eller mindre på gång nu än i juni. Vi har liksom fastnat i processen. Men ny design är det alla fall. Tack till Sofia!
Sminkan och Emma

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-10-06 11:14:04

Alltid kul att se svarta holos. :D Även kul att du delar med dig av frankentips, blir lite sugen att blanda lite själv. :)
Kul att det tycks hända saker till flytten också! :)

Svar: det händer absolut ingenting vad gäller flytten. Det är det som är problemet. :D
Sminkan och Emma

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-10-06 11:51:29

Jaha, jag som höll tummarna!
En sak som inte funkar för mig här är "kom-ihåg"-rutan, den går att klicka på men sparad blir man inte längre :/

Svar: Vi vet! Det är mycket irriterande. Med tanke på att det är en av blogg.se-designerna man får välja på är det ju skumt att den har såna buggar. Vi får se om vi får ordning på det eller om vi får fundera ett varv till på vad vi ska göra.
Sminkan och Emma

Postat av: Helena
Publicerad 2012-10-07 16:32:07

Det här lacket skulle jag lätt köpa om det fanns på marknaden! Superfint, du är en riktig frankentalang!

Svar: Tack!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela