Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Lindsay

Publicerad 2012-05-23 06:14:56 i Naglar i rosa,

Lite vårkänsla ska jag försöka visa med ett rosa glassfleck från Zoya. Det här är Lindsay från Glitterati-kollektionen och det är en alldeles förtjusande liten rosa. Hela kollektionen är förtjusande. Bara glassflecklack i härliga, fruktiga färger. KLickar ni på länken kommer ni till en sammanfattning av den. Det är värt att påminna om den tycker jag, för gillar man den typen av färger så är det några av de bästa glassflecklacken jag vet och nu är ju kollektionen så pass gammal att den inte dyker upp på bloggarna längre.
Lindsay är en jelly, så klart, annars skulle det inte vara någon poäng med glassflecksen. Det är en rosa som jag inte kan placera in som varm eller kall. Ser ni på bilden att den liksom är båda delarna på en och samma gång? Jag tror att den nog är varm för i elektriskt ljus blir den närmast korallig eller orange i vissa vinklar. Hon är alla fall omväxlande och det är ju roligt. Den VNL ni ser är för mig acceptabel och den blir egentligen inte mer opak med fler lager heller. Det ni ser här är två tunna och ett mer flödigt lager. Då torkar hon på normaltid också, med fler lager löper man risken att det segar ihop och tar lång tid. De tär bra också om man har en liten paus mellan de båda tunna lagren och at tunderlakcet är torrt när man börjar måla med lacket. Många av världens glassflecks har problem med torktiden och det tror jag beror på att man, då de ofta är jellylack, smäcker på för tjocka och för många lager för att få täckning. Lite tålamod vid lackningen och man har igen det när det torkar snabbare. Man slipper också börja om med naglar som skrynklat ihop eller fått märken.
Jag är förtjust i alla mina Glitteratilack. Det är fantastiska glassflecks och de ger somriga, "saftiga" naglar. Sen är det ju ändå sällan jag får lust att bära rosa.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-23 06:38:13

Jag kan förstå hur du menar med varm och kall rosa när det gäller det här lacket! Det ser faktiskt så ut på dina bilder :D

Mycket vackert, jag måste skaffa fler Zoya, så är det bara :D

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-05-23 07:03:09

Jag säger som förut, TACK för att du plockar fram och visar lite gamla godingar från Zoya. Jag som inte varit intresserad så länge av nagellack tycker det är minst lika intressant som bara nyheter. Speciellt eftersom gamla Zoya verkar vara lätt(are) tillgängliga än många andra? (förutom just Lindsay kanske som inte dyker upp vid sökning hos zoya.com, men 5 andra från samma kollektion gör det)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-05-23 08:38:24

Bra att du påminner, tycker jag. Lätt att glömma av gamla lack när det bara är nya kollektioner som visas överallt. De här lacken verkar vara i min smak, älskar ju glassflecks. Ebaya lite snart kanske. :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-23 12:59:07

Otroligt fint! Har inga av Glitterati-lacken, vilket känns som något som måste åtgärdas.

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-05-23 15:28:15

glass flecks är underbart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-23 16:41:11

MNPO! Ja, Zoya har många snygga lack som man "måste" ha!



Kitty! Vad roligt att du gillar att se lite gamla godingar.



Pamsan! Ja, och jag har inte tillgång till några nya kollektioner att visa heller... :D



Nailtastic! Ja, du skulle nog kunna uppskatta dem för det är vackra flecks i dem.



Sanna! Ja, det är det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-23 22:19:34

Ett så vackert lack, gillar verkligen Lindsay!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-24 05:41:41

Emma! Ja, det är vackert.

Postat av: Emma / Vanish Varnish
Publicerad 2012-05-24 10:58:16

Som den rosa-älskare jag är ser Lindsay ut att vara rena drömmen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela