Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Julieanne

Publicerad 2012-05-22 19:59:07 i Naglar i lila,

Jag är inte så inne i våren än och mitt arkivmaterial är det definitivt inte. Valet står mellan att visa hololack, något jag känner att jag gjort alldeles för mycket av på sista tiden, eller vampigt. Vampigt är kanske mer förknippat med hösten och vintern än våren men jag är ju förtjust i mörka lack året om. Det här är dock inte en favorit. Det är Julieanne från Zoyas Wicked-kollektion. Den kom på hösten, så klart, och innehöll även strålande skönheter som Edyta, Carrie Ann och Kym.
Julieanne täcker med två lager, som de andra i kollektionen, har bra formula och torktid. Penseln är perfekt, som alltid hos Zoya. Färgen är trist. Den påminner om flera andra lack i lila med glassflecks. Det finns lite guld i flecksen, tror jag, men mest känns det som lila bara. En ganska oinspirerande färg. Lustigt nog var det här lacket otroligt populärt när det kom och det fanns de som tyckte det var finare än samma års sommarkollektions lila, Mimi. Jag tycker de är lika trista. Jag har inte använt Mimi mer än en gång, Julieanne två gånger men inte hela dagar. De får mig inte att känna någonting och då byter jag helt enkelt till något skojigare.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-22 20:25:25

Fantastiskt vackert! Zoya har verkligen gjort många fina lila skimmerlack.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-22 21:00:45

Mycket tjusigt verkligen! Jag är inne i våren och ska visa vårlack vilken dag som helst, men dagarna går så fort...

Postat av: Linda
Publicerad 2012-05-22 21:06:06

Tjusigt!!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-05-22 21:32:05

I flaskan ser det fantastiskt fint ut! På naglarna inte fullt så vackert men ändå tjusigt :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-22 21:45:44

Jag tycker att det ser jättefint ut!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-22 21:57:34

Lila + Zoya = Perfekt!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-05-22 22:02:30

Jag tycker den där är fantastiskt vacker! Som du säger, hela Wicked var en wicked collection...

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-05-22 22:09:01

Jag älskar Mimi, men inte alls detta, det är mkt mer trist...

Jag gav bort det här och behöll Orly Out of this World, dom är jättelika.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-22 23:01:44

Nämen gud så tjusigt! Det ser hur fint ut som helst ju!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-23 05:59:14

Nailtastic! Ja, Zoya är fantastiska!



Emma! Jag har faktiskt ett vårlack på naglarna just nu men vet inte om jag hinner fota det. Inget nytt i och för sig, jag är fortfarande på nostalgitripp i lådorna.



Linda! Ja, den är kanske det.



Lacklycka! Lite samma upplevelse för mig.



Kerstin! Jag vet att jag är svår när det gäller lila. Den här blir för anonym för mig.



Helena! De har gjort några vansinnnigt fina lila.



Kitty! Ja, det var verkligen en höjdarkollektion.



Andrea! Ja, och OotW är mycket snyggare för det är mer tydligt guld i den.



MNPO! Ja, fast det är lite väl anonymt.

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-05-23 19:49:46

Beautiful piece. And a next item on my Wish-list!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-05-23 22:01:19

Väldigt fint, men inte direkt unikt. Förstår vad du menar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-24 06:00:45

Verunka! It is pretty but not my favourite.



Nageldraken! Precis!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-06-20 17:50:10

Tråkig? Va!? Jag tycker det ser helt fantastiskt ut.

Svar: Mja... inte min färg.
Och vad roligt att se din signatur! Jag har saknat dig så! Jag tänker på dig flera gånger i veckan och ja, jag saknar dig.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela