Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nail Pop Kimono

Publicerad 2012-05-20 17:53:17 i Naglar - duokromatiska,


Vi måste ju se till att få upp lite duokroma lack också. Här är ett jag fått av en kompis i England. Hon erbjöd sig att fixa ett av den här skönheten åt mig då hon vet att jag ÄLSKAR duokroma lack och speciellt gröna sådana. Det är två lager lack, det känns lite strävt att måla med men flyter ut fint och torkar snabbt. inga problem alltså.
Lacket skiftar mellan en mellangrön med varm underton, oliv, kaki, antikguld och rosatonad koppar. Det är ganska tydliga skiftningar även om jag har ännu mer dramatiska duokroma lack i samligen. Snyggt är det alla fall! Den här typen av lack kan man inte få för många av. Det är så roligt att det börjat komma så många duokroma och holografiska lack och så många olika typer av glitter och allt vad det är. Det är som att lackvärldens alla hämningar och begränsningar tagits bort och vi översvämmas av kreativitet och roliga, unika lack både av indiemärken och etablerade märken. Har vi haft så här roligt i nagellacksvärlden på länge? Kanske där i början på 90-talet, då var det också många roliga lack på marknaden, men det är nog, ta mig fan, bättre nu!

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-05-20 18:28:49

Så snyggt det var då. Ska bli kul att se hur China Glaze's duokroma kommer att se ut. Och visst släpps det massor av fina lack. Alldeles för många för att jag ska hinna med.

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-20 20:33:51

Väldigt fint, kul med ett märke man inte sett innan :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-20 21:09:32

Oerhört vackert! Ser ut att påminna lite om Lava från W.I.P som jag testade för ett tag sen!

Postat av: makeupoholica
Publicerad 2012-05-20 21:24:16

Ooooh... Det här gillade jag! Ytan ser alldeles perfekt ut!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-20 21:50:01

Oh, så fint!

Jag gillar det som händer i nagellacksvärlden nu! Och som Pamsan säger, det ska bli kul att se CG's duokroma!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-21 05:46:16

Pamsan! Ja, man blir lite stressad av alla kollektioner nästan. :D



Helena! Ja, det är alltid roligt att få prova något nytt.



Nailtastic! Ja, det stämmer nog!



Makeupoholic! Ja, den är jättevacker!



MNPO! Ja, det är en kollektion jag ser fram emot.

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-05-23 19:37:14

I only wonder how this kind of green is now so much popular :) I think we can blame Chanel and it's Peridot for it because every brand wants to have its own Peridot! This is not a close dupe but I wouldn't even expect China Glaze to copy from Chanel.

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-05-23 19:39:11

Oh, I'm sorry, this is not China Glaze. I looked over the green ChG only a few inutes ago, that's why I've mistaken those two green polishes.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-05-23 22:09:46

Det är verkligen kul att det finns så himla mycket roliga lack numera! Det var inte många år sedan jag blev helt överlycklig över att äntligen få lägga vantarna på ett mörkgrönt lack, och nu finns de ju överallt! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-24 05:46:54

Verunka! Yes, I have no idea what happened between no greens at all and greens everywhere. I am happy though, since I love green. And now, thanks to Peridot, we have a bunch of lovely duochromes on top of that! Yay!



Nageldraken! Ja, jag vet, man undrar vad som hände egentligen. Boom - och så fanns det grönt överallt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela