Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella Love Potion No 99

Publicerad 2012-05-15 06:03:54 i Naglar i lila,

Titta vad jag hittade i arkivet! Ett Lynnderella! Jag tror det är det sista att visas av dem jag har. Hon har ju släppt en ny kollektion nu så är ni intresserade av Lynns lack ska ni kila över till Llarowe och sätta upp er på "önskelistan" så kommer ni snart ha några hett eftertraktade Lynnderella lack att leka med. Love Potion no 99 kom med en äldre kollektion, kanske var det Early Halloweens. Det ni ser på mina bilder här är ett lager över HM Purple. Jag föredrar att använda Lynnderellalack till layering.
Ett lager av Love Potion No 99 är ganska lätthanterlig i en layering. Man får vara lite lätt på handen men man behöver inte breda ut det som smör på en macka alla fall. Det går att använda en mer vanlig penselteknik. Glittren är inte så grova och mer glesa än i de knepigare av Lynns lack. Det här är alltså ett trevligt glitter-effektlack. Som ni ser är det lite olika storlekar och färger på glittret. Jag gillar det alltså men jag är medveten om att Lynns lack inte blir de mest använda hos mig just för att jag inte är en layering-person. Jag har skov med mina halvglitternaglar men oftast är det ett lack som gäller. Hur gör ni? Använder ni ofta lack till layering eller olika effektlack eller är ni lika lata som jag?

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-15 06:39:19

Det här är otroligt vackert! Jag skulle nog använda Lynns lack mer som effektlack då jag tycker det är så jobbigt att ta bort glitter :D Så jag är också lat på mitt sätt :D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-05-15 08:03:11

Mycket vackert! Jag är för lat för att lacka fullt med skira lack, så jag kör ofta layering.

Postat av: beautylana
Publicerad 2012-05-15 08:48:41

Woooooooow! Detta är ursnyggt!

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-05-15 12:44:09

Vilket trevligt glitterlack! Jag kör nästan alltid layering med lack som kräver mer än fyra lager för full täckning.

Postat av: Lili
Publicerad 2012-05-15 15:53:46

Gorgeous color!

Lili

http://natcosmetics.blogspot.com/

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-05-15 18:47:13

Layering, yes I do! Det där verkar vara ett hyffsat användbart Lynnderella, de andra blir lätt för mycket av allt.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-15 19:05:59

MNPO! Ja, så tänker jag med ofta.



Kerstin! Det är ju smart men jag kommer sällan på det för då måste man ju planera lager ett, liksom. :D



Beautylana! Ja, det är det.



Brilliant! Ja, det är nog bra tänkt. Jag skulle nog ge upp bara...



Lili! Yes, it is lovely!



Kitty! Jag gillar ju många Lynnderella lack även om de inte kommer fram alltför ofta.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-15 22:13:02

Lynderellalacken är inte min tekopp så är det bara. Jag tycker det ser fint ut, men det är inget jag känner för att bära själv...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-16 05:47:30

Emma! Jag vet, jag tror många känner som du. Jag var inte så förtjust initialt i dem men sen fångades jag av hypen. Nu gillar jag flera av dem jag har.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-05-16 17:16:31

Fint lack! Själv har jag på något sätt tappat alla hämningar vad gäller glitter och kör gärna ett par lager så det blir täckande (men jag har alltid ett annat lack under mina Lynns för att det inte ska bli kala fläckar). Jag har t o m kommit på mig själv med att tycka att en del Lynns inte är tillräckligt glittriga när jag har dem på fingrarna... ;-)

Postat av: Janelle Monique
Publicerad 2012-05-18 07:02:26

Very lovely purple!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-18 10:47:00

Nageldraken! Du skojar! :D



Janelle! It is!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela