Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Ultra Violet

Publicerad 2012-05-20 12:05:51 i Naglar - holografiska lack,

Okej, mer hololack. Jag vet, jag skulle ju inte fastna i holovisandet men jag kan ju inte låta bli. Det här lackade jag med igår. Det passar väl dessutom bra i väntan på den nya Layla-kollektionen som verkar kraftigt försenad. Jag passar alltså på att återanvända mina gamla Layla-lack. Ultra Violet är en av favoriterna. En mellanlila som täcker på två lager och ger magnifika regnbågar. Verkligen magnifika! Det är så holografiskt att man tappar andan. Jag älskar det! 
Första gången jag använde det tyckte jag det behövde tunnas lite för det ville bilda vallar, som i och för sig självutjämnade, och även dra med sig lack med penseln. Jag tunnade det med en dos Seche Restore, slängde i ett par metallkulor och nu har jag ett smidigt och lättlackat lack. det ni ser är tre tunna lager. Jag hade klarat mig med två lite flödigareom jag velat. Det är överlack på bilderna, inte för att troktiden kräver det, lacket torkar på minuter, men för att jag gillar överlack och inte kan avstå. :D
Visst är det vackert! Och då är det inte ens jättesoligt ute när jag tar bilderna. Disigt, men ljust. Regnbågarna syns även i skugga men då blir lacket lite silvrigt vilket gör att de urskiljs svagare och lacket blir blekare överlag.
Jag vet, jag vet, alldeles för många bilder. Men det är ju holo... Hololack förtjänar hur många bilder som helst. Speciellt ett så här pass holografiskt lack. Det finns inga andra hololack med så här mycket effekt som produceras idag. Både Nfu Oh och MUS har ju försämrat sina hololack och andra lack som kanske kan ha varit en match, som Chanel och GOSH, har ju också försvunnit från marknaden. Layla är dock lättillgängliga. Man kan beställa dem från deras hemsida. Jag önskar jag kunde visa er promobilden på deras kommande kollektion. Jag vågar dock inte göra det då det inte är en officiell nyhet. Och jag vet inte om kollektionen bara är försenad eller om något mer hänt. Det är ju länge sedan vi holo-maniker fick nyheten om den kollektionen och då sa de att den skulle i produktion veckan efter och vara tillgänglig inom kort. Jag är orolig att den inte blir av eftersom vi inte hört något om releasedatum efter det. Nå, jag har inte slutat hoppas.
Och ni vet vad som väntar, eller hur? Ja, två korta filmklipp för att illustrera exakt hur magiskt det här lacket är.

Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-05-20 13:46:39

Åh <3

Jag kan annars rekommendera att man handlar dem från Harlow & Co, eftersom de har gratis frakt vid köp på minst $ 50, och dessutom har lite andra märken! :)



Jag längtar så efter nya kollektionen! Kan man inte mejla dem då och fråga vad som händer?

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-20 14:02:52

Så fantastiska regnbågar, verkligen helt otroligt snyggt! Så segt att deras nya aldrig kommer, fast bra för våra plånböcker iofs:)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-20 14:17:07

Det här lacket är helt magiskt!! Jag saknar ord!! Laylas lack är otroligt holografiska! Hoppas att det blir en ny kollektion snart!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-20 14:38:29

Det ser fantastiskt ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-20 15:23:25

Andrea! Både jag och Di har mailat men ingen av oss har fått något svar.



Emma! Ja, man blir ju tokig av att vänta men det är ju bra om man inte behöver betala före nästa lön...



MNPO! Ja, jag hoppas också.



Annie! Ja, det gör det!

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-05-20 15:38:08

jättevackert!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-20 21:10:48

Helt galet! Åh, hoppas jag har råd att beställa några Layla-lack den här månaden. :-)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-20 21:36:20

Wow! Vilka fantastiskt starka regnbågar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-21 05:47:33

Sanna! Ja, det är det!



Nailtastic! Ja, det hoppas jag med!



Kerstin! Ja, det är verkligen fantastiskt!

Postat av: Fanny
Publicerad 2012-05-21 15:14:51

Så vackert!! <3

Postat av: Jenny
Publicerad 2012-05-21 15:18:30

Det är otroligt vackert, längtar efter att mina egna naglar ska växa ut så jag får se hur det ser ut på långa naglar irl. Hur gör du för att få det att täcka på två lager, det är ju ett lite knepigt lack att måla med tycker jag, har du något särskilt baslack? Alla tips är bra till mig som är nybörjare :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-21 19:57:52

Fanny! Ja, det är det!



Jenny! Jag tunnade ut det med Seche Restore och skakar ordentligt före applicering. Och så har jag ett helt torrt underlack, i mitt fall OPI Natural Nail Sterngthener men det kan vara vad som helst. Det ska bara vara helt torrt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela