Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Tour de Finance

Publicerad 2012-05-28 11:23:54 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Efter en mycket lång bloggvila tänkte jag att jag skulle försöka få in en fot på bloggen igen. Törs dock inte lova hur länge det kan vara, vi står mitt uppe i en flytt, i helgen går flyttlasset och då lär vi få fullt upp. Å andra sidan kommer jag snart ha en veckas semester så då blir det förhoppningsvis lite tid över. Jag ska försöka få ut lite smink i veckan, men först vill jag visa er vårens, enligt mig, finaste rosa lack, Essie Tour de Finance.
Tour De Finance är en ganska kall rosa med finmalt skimmer, på lite längre håll ser man inte skimmerpartiklarna så väl, det ser mest bara glowigt ut. Jag har haft det här lacket både på händerna och fötterna och det är galet knalligt och snyggt och dessutom är formulan ren perfektion, två lager täcker perfekt. Jag har inte jättemånga Essielack så jag vågar mig på att säga att detta är det bästa Essielacket jag har provat, både med avseende på färg och formula Jag köpte mitt i miniflaska i en av de små Essiekuberna på Beautybay. De finns fortfarande kvar där och kostar i skrivandets stund 127 kronor, jag tror jag köpte mitt lite biligare men det var ett tag sedan. Essies små minikit rekommenderar jag skarpt, de flaskorna innehåller hela 5 ml, vilket ju är en liten flaska såklart, men jämför man det med OPIs miniflaskor som bara innehåller 3,75 ml så tycker jag att Essiesminiset är ett bra alternativ, det känns i alla fall som om man får en riktig flaska, inte en leksaksflaska och miniset är ju alltid bra om man vill testa många färger för en lite mindre peng.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-05-28 13:18:54

Riktigt härligt och glowigt! Har blvit så himla förtjust i den här typen av rosa det senaste. Ska lägga detta på minnet. :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-28 16:44:00

Visst är det urtjusigt! Och jag håller med om att formulan var grym. Essie kan ju vara lite svajiga på den punkten, men de kammade hem full pott med denna. :-)

Postat av: Dani - Livsnjutarism!
Publicerad 2012-05-28 16:48:23

Hmm jag har inget sådant! Vill ha! Det närmaste jag har är Orlys Berry Blast men....nä, kanske inte så lika ändå. Ursnygg färg!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-28 17:58:52

Det var en riktigt härlig rosa!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-28 18:48:47

Pamsan: Ja men visst är det! Den här typ av lack är alltid härliga till våren och sommaren:)



Nailtastic: Verkligen! Jag har inte testat så många Essielac men detta var suveränt att måla med...



Dani: Denna är definitivt värd att ha!:)



Annie: Ja det är det verkligen)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-28 20:00:05

Jag gillar också miniflaskorna, både Essies och OPIs trots att de är så små. Jag önskar fler märken gjorde miniflaskor :D

Det här är en riktigt fin vårfärg, jag älskar det!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-28 20:49:17

Härlig färg!



Hej på med flyttandet :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-05-28 23:03:28

Åh, jag har bara ett Essielack men det här kan jag helt klart tänka mig! Glad färg :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-29 14:53:43

Helt underbar färg, Emma! Jag gillar nog alla mina Essielack. Tycker om både formula och pensel!

Postat av: makeupoholica
Publicerad 2012-05-29 22:49:21

Jättefin färg, klär dig! Var rädd om naglarna i flytten - mina har fortfarande inte riktigt repat sig och det är två månader sedan nu...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela