Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dollish Polish Expecto Patronum

Publicerad 2012-05-03 06:11:06 i Naglar i vitt, nude, beige,

God morgon! Här kommer ett av mina fyra lack från Dollish Polish. Expecto Patronum. Det är en väldigt, väldigt skir vit jelly med blå glitter i. Tre tunna lager på mina bilder. Jag var orolig för vad jag skulle tycka om lacket eftersom det dels är så ljust och skirt, dels har en lite slumpvis placering av glittren.
Den skira basen är bättre än väntat. Jag verkar ha fått något slag i huvudet eller så, för min tidigare aversion mot skira lack verkar ha släppt något. Det är så klart VNL men lackets karaktär kräver skirheten. Föreställ er att man lagt det över ett vitt lack, då hade effekten blivit platt och tråkig.
Problemet med lacket, för mig, är nog mer att glittren är så oregelbundet spridda. Sen är lacket bättre än jag trodde. Jag kan tänka mig att bära det någon dag när jag är på rätt humör.
Vad tycker ni om Expecto Patronum? Är det i er smak?

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-03 06:33:16

Oh, gud så fint! Det här är ett lack helt i min smak! Måste ha!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-05-03 06:33:28

Jarå, jag tyckte det var rätt spännande kombo! (Sen jag köpte OPI NYC Ballet collection lider jag nog av samma huvudskada :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-03 06:56:44

Att säga att det är i min smak vore nog en överdrift, men det är ganska sött och framför allt gillar jag namnet väldigt mycket!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-05-03 06:57:42

Jag ÄLSKAR min flaska. Den är lätt med i topp 5 av favoriterna i min samling haha! Fullkomligt förälskad i det här lacket :)

Postat av: VildaNaglar
Publicerad 2012-05-03 07:21:44

Känner oxå ett litet behov Måste ha.... Super sött:-)

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-05-03 08:52:39

Jag älskar namet! För som du vet är jag en sån där nörd. ;)

Lacket var okej, men inte så värst mycket mer. Hade gärna sett en annan färg på glittret med det namnet, typ lite silvrigt eller isigt blått. Turkost känns mer Hawaii liksom.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-05-03 09:01:12

Egentligen borde jag inte tycka om det här, men jag gör verkligen det ändå! "Borde" är verkligen fel ord att använda, men du vet vad jag menar? Normalt sett inte alls min typ av lack, men jag har fastnat lite på rena och enkla manikyrer senaste två veckorna. Helt knäppt.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-05-03 09:09:44

Det är ju sött. Men det vet i sjutton om jag faller som en fura.

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-05-03 10:10:24

Nice association with Harry Potter :) For the purpose of a "real" patron, I'd use tinier flakies/glitters into polish with such name but it's nice, indeed. It's perfect for a decent manicure e.g. to work but not boring at all. Nice piece!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-03 14:50:42

MNPO! Jag är lite osäker på glittret...



Emma! Ja, namnet är det som fick mig att köpa det.



Lacklycka! Men det är så slumpmässigt var glittren hamnar. Och de är så kontrasterande mot basen...



Vilda! Ja, kankse det. Jag köpte minisen.



Mrs Data! namnet är bättre än lacket. Jag hade inte heller gjort det med så markerad färg på glittren.



Chaosophia! Jaggillar basfärgen men inte glittren. Fast den är okej.



Pamsan! Nej, inte som en fura...



Verunka! It is pretty but it doesn't overwhelm me. More like an ok.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-05-03 16:41:08

Det är riktigt snyggt på sätt och vis, men jag skulle inte vilja ha det på mina egna naglar. För pastelligt...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-03 20:15:44

Nageldraken! För mig är det glittret...

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2012-05-03 20:18:44

Tyckte det här var riktigt sött! Är verkligen inget stort fan av "udda" glitterblandningar annars men denna var lite timid så tom jag kan gilla det ;)

Postat av: mona
Publicerad 2012-05-03 21:35:52

Verkligen udda och läckert!! Var beställer jag??!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-03 22:01:46

Jag vet inte vad jag tycker! Dels så känner jag bara wow, vilket härligt och udda lack! Men sen är det en del av mig som känner att neej, den är lite konstig...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-03 22:03:11

agneta! Ja, det är många som älskar det här lacket.



Mona! På Dollish polish Etsy shop.



Annie! Jag vet inte heller... Ena stunden gillar jag det lite mer och i nästa lite mindre.

Postat av: mona
Publicerad 2012-05-05 01:18:31

1000 tack, gumman!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela