Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Sunshine

Publicerad 2012-05-06 18:10:47 i Naglar i gult,

Lite solsken kanske man får bjuda på. Det är China Glaze Sunshine som jag plockat fram. Ett lager över Gina tricot Aspen Gold. Det är ett lack som jag tyvärr alltid blir lite besviken på och jag tycker glittren drunknar lite i basen och ytan ser lite gropig ut, liksom. Jag har fortfarande inte testat det på egen hand, det kanske blir bättre så. Många jelly lack blir ju platta om man grundar dem med ett lack ton i ton. Det får bli ett framtida projekt att ta reda på hur det är med det här lacket.

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2012-05-06 19:00:56

hm jag tyckte detta är snyggt ! faktiskt.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-05-06 20:37:27

Mmm, jag gillar. Borde kanske skaffa detta...och hundra till lack som jag vill ha. :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-06 20:47:46

Blir sugen på detta, tycker det ser ut som ett roligt lack!

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-05-06 20:54:54

Upplever också att det liksom sjunker in och blir gropigt på ett annat lack. Jag har testat det på egen hand och det är ju bra skirt alltså. Kräver sina lager för att bli opakt. Har för mig jag gjorde 5 lager den gången. :P

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-06 21:05:54

Det ser gropigt ut, fast färgen och skimret tycker jag är vackert...

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2012-05-06 21:15:45

Jag har testat detta på egen hand och det är inget jag rekomenderar. Det är ett skirt helsike så jag tror jag använde 5 lager för att få det någorlunda täckande. Det kryper även utan snabbtorkande överlack och på mig så kunde man dra loss stora sjok av lack redan dagen efter. Helt hopplöst!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-06 21:40:41

Uppskattar verkligen lite solsken :) Fint!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-05-06 21:48:47

Åh..sådär gropiga glitter är sjukt störiga att försöka fotografera, några av Dollishen har varit sånna. Upplevde dock att de var bättre IRL att titta på. Synd på för övrigt fint solsken!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-07 05:59:05

Liza! Det är fint förutom groparna.



Pamsan! Haha, ja, fan, önskelistan krymper aldrig.



Mrs Data! Det låter inte som ett kul projekt med fem lager...



Emma! Ja, färgen och skimret är fint. Man får väl bita ihop och prova de där fem lagren.



Agneta! Ja, många lager av tjocka glitter brukar ju bli så där hemskt. Usch. Nu känner jag mig inte så motiverad att försöka använda det ensamt alla fall. Så fint är det inte.



MNPO! Ja, gult är fint!



Kitty! Ja, man blir GALEN när det ser ut så här. Men jag tycker det är värre i verkligheten än på bild med det här lacket.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-05-09 11:43:42

Är detta det gula lacket ur electropop? Isf har jag det och det är väldigt fint i flaskan. Hoppas att jag inte blir besviken

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-09 20:17:37

Kajalen! Nej, det är från 50 Speciality Colors eller vad den nu hette.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela