Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Skyscraper

Publicerad 2012-05-08 19:16:58 i Naglar i blått,

Låt oss ta ett steg tillbaka och titta på ett lack från arkivet. Ett lack jag visat förr men som är så vackert att det förtjänar att komma fram igen. China Glaze Skyscraper kom med höstkollektionen förra året, Metro hette väl den. Det varnågra spännande lack i den och Skyscraper är verkligen en favorit. 
Mellanblått med massor av silverglitter. Det här är två flödiga lager. Torktiden är snabb men den kräver överlack för att få den där perfekta och glassläta ytan. Det tycker inte jag är något problem. Lacket är verkligen både vackert, lättanvänt och bra på alla sätt.
Det är en ljusare blå än de SSn-lika lacken som ju är mer svärtade. Annars funkar det på ett liknande sätt då glittret skiner igenom jellyn så man får ett intryck av att det är både silverfärgade och blå glitter. Egentligen är de bara silverfärgade.
Visst är det tjusigt! Jag är verkligen förtjust i Skyscraper!



Kommentarer

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-05-08 20:30:40

Den är riktigt fin! Har bara burit min en gång, får bli snart igen tror jag :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-08 20:58:01

Himla fint!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-08 23:12:17

Jag håller verkligen med om att det är ett vackert lack! Tycker den blå nyansen är så fin!

Postat av: Liza
Publicerad 2012-05-09 00:14:44

WOHO!!! det har jag missat ( hur f*n kunde jag det ?? jag som älskar blåa lack..HELT ENIG MED DIG.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-09 06:08:48

Lacklycka! Ja, det är värt att ta fram ofta!



Kerstin! Visst är det!



Nailtastic! Det är ett underbart lack!



Liza! Jag tycker jättemycket om det här lacket.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-09 06:34:51

Wow, att det var så fint!!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-05-09 10:06:45

Nu får jag skämmas. Detta har jag inte ens testat. Den måste fram omedelbums. :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-05-09 11:45:19

Håller med. Det är ett riktigt guldkorn ur Metro! Väldigt vackert till nagellackssmycken med

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-05-09 20:14:09

Jag har ryggat för att det antagligen är urjobbigt att ta bort. Men det är ju en så läcker blå... måste tänka igen tror jag.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-09 20:16:54

MNPO! Det är ett av mina finaste blå!



Pamsan! Ja, fram med det!



Kajalen! Ja, jag har också använt det till sådant!



Vikab! Nej, det är inte så jobbigt att ta bort.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela