Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Chartreuse & Wild Mango

Publicerad 2012-05-02 16:00:00 i Emmas FOTD 2012,

Efter den olivguldiga sminkningen var det dags för färg igen. Skimmerskuggan inspirerade mig till att välja grönt och jag fick för mig att jag skulle göra en omvänd version av min Wild Mango/Citrus Soda-sminkning. Ögonlocket blev alltså knalligt grönt, dock med Chartreuse istället för Citrus Soda och längs med undre fransraden applicerade jag Wild Mango, knalligt, somrigt och ganska kul tycker jag.

Hyn

Foundation: Idun Minerals Freja

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer i NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och Gosh Love That Beige under ögat
Ögonskuggor: Ben Nye Chartreuse och MAD Minerals Wild Mango

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner i svart

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Hotties

 

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Efter att ha gått runt och varit mer nöjd med förra sommarens sminkning en stund så fick jag för mig att jag skulle ha en inliner också, tycker definitivt att den extra definitionen lyfte sminkningen, blev mycket mer nöjd med varianten med inlinern...

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-02 18:33:15

Jag tycker också inlinern lyfte looken. Härligt med starka färger och kontraster. Jag gillar den här "papegojan".

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-02 18:40:34

sminkan: Bra, då är vi överens:) Haha, tack så mkt:) Jag gillar ju starka färger, men Erik, nja han är mer skeptisk...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-02 20:20:43

Vilken oerhört vacker sminkning! Vårigare än så här blir det inte. Du ser ut som ett sagoväsen! :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-03 06:58:49

Nailtastic: Åh tack, vad gulligt du är!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-05-03 07:59:54

Mycket vackert! Jag måste försöka mig på något liknande snart!

Postat av: Honi
Publicerad 2012-05-03 09:33:35

Mycket mycket fint, denna gröna färg gillar jag :) Och du är lika söt som alltid!

Postat av: EkoJante
Publicerad 2012-05-03 10:16:31

Ah vad vårigt och härligt. Nu tändes en gnista hos mig, kanske blir det lite grönt framöver:)

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2012-05-03 11:37:49

Men sjuuukt vad snyggt!!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-05-03 16:39:24

Jättesnyggt! Jag är avundsjuk på dig som kan göra så snygga vingar! Jag har aldrig lyckats med det...

Postat av: Ylva / Euphoric Green
Publicerad 2012-05-04 16:43:08

Snygging! Vårfräscht och fint. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-06 11:56:45

Kerstin: Tack! Ja gör det vet jag:)



Honi: Tack, vad gullig du är:) Ja visst är det en härlig färg!



EkoJante: Men ja, go green vet jag!:) Och tack:)



Annika - Dragonfly Polish: Åh tack!



Nageldraken: Tack! Vad roligt att du tycker det, vingar är ju svårt. Jag tycker att jag har blivit ganska bra, men det händer ju fortfarande att det går åt helvete och man får börja om. Det svåraste är ju att få höger och vänster lika...



Ylva: Tack så mkt snälla söta Ylva!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela