Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

A England St George

Publicerad 2012-05-07 05:51:35 i Naglar - holografiska lack,

Här ska ni få se min plan för idag. Jag ville prova A England St George igen. Färgen ser så underbar ut på alla bilder av det så jag ville verkligen ha det. Jag plockade fram det och började min manikyr. Lacket är så tjockt, penseln är inte styv nog för att hantera den tunga formulan, jag blev förtvivlad och öste i Seche Restore (thinner) för att få ett lack jag kan hantera. Efter flera omgångar av droppande och skakande fick jag de så hanterligt att jag kunde avsluta manikyren. Två och en halvt pipett som kommer med refillflaskan (25 droppar?) gick det och då är formulan fortfarande i tjockaste laget enligt mig. 
Jag gillar helt klart inte lack som är så tunga på penseln och tjocka i formulan. St George är kanske värst hittills av de A England jag provat men alla lacken är ju kraftiga i konsistensen. På plussidan är det bara ett lager av det här lacket som krävs. Ärligt talat, jag målar hellre tre tunna lager än ett tjockt som det här men det är ju en smaksak. Jag vet inte heller om det här bubblade upp eller inte när det torkade, jag var så irriterad efter att ha fått göra om så många naglar under processen med uttunningen av lacket att jag tog bort hela skiten och lackade om. Fingrarna på högerhanden hade fått blåfärg som bitit sig fast efter removern och jag var så arg att jag hade kunnat kasta flaskan från balkongen. Nu ska jag förhoppningsvis få en bättre start med lacket nästa gång eftersom det ändå är uttunnat. Jag hade i så mycket Seche Restore som gick i flaskan.
Eftersom det var söndag igår och jag hade tid och lust så gjorde jag en till liten video. Två faktiskt för det finns även en på det lack jag faktiskt beslutade att bära. Här är den alltså, min flmsnutt med ett lack som har vacker färg, svag scattered holo och som jag för andra gången misslyckats med att faktiskt bära.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-07 06:33:06

Vad synd att du har problem med formulan! Jag brukar gilla tjocka lack som täcker med ett lager :D

Det är annars ett väldigt snyggt lack och du fick väldigt fina bilder på det!

Postat av: VildaNaglar
Publicerad 2012-05-07 08:42:16

25 droppar de va inte dåligt... Men snyggt är de oavsätt den omöjliga formulan:-)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-05-07 09:32:22

Urtjusigt! Men 25 droppar var mycket!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-07 13:24:51

Riktigt vackert är det, synd på formulan dock. Får se vad jag kommer att tycka om A-England, fast jag brukar i och för sig gilla lite tjockare lack.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-07 18:11:58

Oj, jag tyckte den hade fantastisk formula!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-07 18:44:34

Jag gillar ju med den tjocka formulan. Och lacket är underbart, fantastiskt fint, synd att du inte använde det...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-07 19:46:25

MNPO! Ja, jag vet inte vad det är med mig och A England. jag är inte alls så förtjust i deras formula som alla andra verkar vara.



Vilda! Ja, nu tycker ju de flesta om formulan så jag är ju konstig.



Kerstin! Ja, det var en hel del. Och då tycker jag den är tjock fortfarande...



Helena! De flesta verkar göra det. Du kommer säkert älska det.



Nailtastic! Ja, det är kanske fel på mig. Eller min flaska.



Emma! Lacket är fint men inte som det blir på naglarna. Man ser att det är tjockt.

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-05-07 20:36:19

Jag gillade också formulan måste jag säga :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-08 06:23:54

Lacklycka! Ja, alla gör ju det utom jag. Kanske är fel på mig.

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-05-10 09:47:48

Vackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela