Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Too Faced Natural At Night

Publicerad 2012-03-04 11:46:23 i Emmas sminkväska,

En palett jag har varit sugen på ett tag är Natural At Night från Too Faced. Dock tycker jag att 350 spänn plus frakt från Eleven är lite saftigt och från början kostade den ännu mer hos BeautyBay, ca 380 tror jag. Sen sjönk den dock i pris där med ungefär en hundralapp och frakten var fri så då bestämde jag mig för att klicka hem den. Jag velade mellan Natural At Night och Urban Decay Naked 2 och slutligen föll alltså valet på Too Facedpaletten. Kanske mycket just för att jag inte har några skuggor från dem tidigare och därför tyckte att det kunde vara kul att testa dem. De recensioner jag har sett på YouTube har varit mestadels positiva så det blev alltså ett köp. Jag beställde paletten förra lördagen, den skickades i måndags och i fredags kom avin, snabb leverans alltså. Uppskattas mycket, jag tycker nämligen att postgången från USA har blivit långsammare, att det tar två veckor för ett paket att komma fram känns numera som mer regel än undantag och därför har jag blivit mer välvilligt inställd till att beställa från brittiska webbshoppar.

Paletten är av Too Faceds numera nästan klassiska koncept med 9 skuggor, 3 stycken stora på 2 g och 3 lite mindre på 0,9 g. Tidigare har dessa paletter haft en utdragbar liten lucka där det har legat en applikator men denna har nu slopats till fördel för mindre paletter. Bra beslut säger jag, jag har ingen av de tidigare men jag har sett dem i butik och de är rätt klunsiga. Det är inte Natural at Night, den är liten, söt och kompakt med ett magnetlås och en liten flik att öppna paletten i. När man väl öppnar paletten så hittar man de nio skuggorna och i taket är det en bild på ett fint sminkat öga. Ingen spegel alltså, det hade varit bättre om ni frågar mig, men nu gjorde alltså inte Too Faced det. Bakom ögonbilden gömmer sig de små inspirationskorten som alltid kommer med dessa paletter. Det är alltså ritade bilder med applikationsidéer för skuggorna samt en liten beskrivning på hur looken ska åstadkommas. I ärlighetens namn är det tre rätt lika looker med lite olika ord i beskrivningarna. Hmm...
Om vi fortsätter med att titta på skuggorna så är de upplagda i tre rader. Den första kallar Too Faced Night och där hittar vi Full Moon, Nightcap och Cocoa Star. Nästa rad kallar TF för Classic och där hittar vi Night Light, After Hours och Eclipse. Sista raden är Fashion och där heter skuggorna Spotlight, Moon Stone och Night Fever. Om vi tittar på texturen så är två skuggor matta, Spotlight och Cocoa Star. Full Moon och Night Light är skimriga med glitter, troligtvis kommer dessa att ge fall out, och de övriga skuggorna är skimmer. Bra mix på färger och texturer tycker jag, vi får både ljusa, mellanmörka och några mörka skuggor, dock ingen svart vilket Sminkan tycker är ett minus. Mig stör det föga, jag har högvis med svarta skuggor ändå och vill hellre se nya färger i mina paletter. Självklart har jag redan hunnit testa lite, en sminkning med Night Fever, Full Moon och Spotlight kommer imorgon och jag kan säga att mitt intryck av skuggorna är gott än så länge.
I detta inlägg tänkte jag dessutom bjuda på en swatch på en hårig arm, med en viss brittisk beautybloggare i åtanke. Jag minns inte vad hon heter men hon var mycket upprörd över swatcher på håriga armar. Jag tycker tvärtom att de kan vara ganska hjälpsamma, för mig är det mer informativt att se vad en vanlig dödlig kan åstadkomma än vad en MUA med sminkprodukter till miljonvärde kan få fram med en produkt och 18 olika baser. På min arm ligger de helt utan bas, jag tyckte de skulle hårdtestas lite. Vissa av skuggorna klarade det utmärkt, men framför allt Full Moon och Night Light blev väldig mesiga och yrde mest runt. De fick därför en extraswatch på handen på en bas av Goshkrämskuggan Love That Beige och då såg de båda enormt mycket bättre ut. I övrigt ligger de på min arm i samma ordning som i paletten. Är det några oklarheter eller ni har andra frågor så räknar jag med att ni ställer dem i kommentarsfältet:)

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-04 16:24:47

Asken är söt men den enda skuggan jag känner mig sugen på är Night Light. Det är ju inte så konstigt i och för sig, den är minst "varm" i tonen. Sen ser den för mesig ut på swatchen för att jag verkligen ska känna pulsen slå... :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-04 17:33:50

Sminkan: Ja de flesta är ganska varma men Moon Stone och Night Light är ju lite kallare. Jag hade den igår och tyckte definitivt inte den var mesig, men då hade jag ju såklart en primer med:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-04 18:02:26

Jag tror du kommer se fantastisk ut i alla skuggorna! Ser fram emot att få se dig i dem. Ge mig massor av filmstjärneglamour nu, lite Sophia Loren skulle sitta fint. :D

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-03-04 20:00:24

Det ser ut som väldigt fina skuggor! Fast det känns som jag har såpass många liknande skuggor att jag kan klara mig utan den här.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-04 21:21:55

sminkan: Haha, vi får väl hoppas på det:) Och hmm, vi får väl se.



roxcat: Ja den är inte särskilt unik. Jag hade nog hoppats på att ngåra fler av skuggorna skulle sticka ut lite mer faktiskt...

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-03-06 20:59:26

Föredömligt grundligt inlägg om paletten. I dosan ser Moon Stone och Night Fever fantastiska ut, men i ärlighetens namn har jag nog dupes till de flesta av skuggorna när jag tänker efter.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela