Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pahlish Sunlight Shooting through Pine Trees

Publicerad 2012-03-06 06:08:00 i Naglar i guld, koppar, brons,

Jag köpte två lack från Pahlish, det här är det andra. Det första, Train Underwater, ser ni här.
Det här lacket är egentligen inte menat att bäras så här, det är ett effektlack, eller överlack, med massor, massor av flecks i guld. Namnet är verkligen passande, Sunlight Shooting through Pine Trees.
Jag swatchade det i söndags när solen sken och min plan var att se om man kan ha det på egen hand. Det kan man, som ni ser, om man inte är väldigt känslig för VNL. Det är fyra lager här. Det är ett tunt lack som torkar snabbt så det var inte alls jobbigt eller tidskrävande att göra det här.
Som ni ser är det guldskimmer och flecks av olika slag som utgör själva lacket. Jag uppfattar även ett grönt skimmer i vissa ljus. Jag tycker lacket är väldigt vackert. Det ska bli spännande att prova det över andra lack så som det är tänkt att bäras. Jag tyckte dock det var fint även så här.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-06 06:26:59

Vilket fint namn på ett fint lack! Det passar jättebra för sig själv, men det ska bli spännande att se det som effektlack också :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-03-06 07:56:13

Fint! Det ska bli kul att se mer av detta!

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-03-06 08:27:43

Ja vackert namn på ett vackert lack! Vill gärna se det här över ett, ja, "pine green" :D

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-03-06 08:43:30

Det ser läckert ut. Ska bli kul att se över ett annat lack.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-06 13:14:31

MNPO! Ja, det ska bli spännande att prova det som effektlack. Tror det blir himla tjusigt!



Kerstin! Ja, jag håller med!



Andrea! Ja, jag tänker också i de banorna.



Pamsan! Ja, absolut!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela