Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nerd Lacquer The Selfish Green

Publicerad 2012-03-07 18:06:00 i Naglar i grönt,


Vad säger ni, är det dags för ett till av Nerd Lacquer-lacken? Ja! Så klart! Ett grönt tar vi den här gången! Det är The Selfish Green, ett av Nerd Crush-trions lack som inpirerats av några av vår tids stora genier. 
The Selfish Green är ett mellangrönt lack med ljusare grönt glitter i olika storlekar, både mellanstort glitter och större hexglitter. Dessuotm finns som ni kan se ett tealblått skimmer. Det är verkligen både vackert och komplext och mycket, mycket finare än mina bilder kan förmedla. Det är betydligt mörkare på nageln än vad jag hade trott när jag såg det i flaskan, vilket nog mest beror på att glittren gärna klänger ast på glaset och de är ju ljusare. Lacket är oerhört lätt att måla med, det täcker med två lager, det är slätt och fint med ett lager överlack och det torkar snabbt. Ännu en vinnare från Nerd Lacquer alltså. Jag är så oerhört impinerad av den höga kvaliteten hon har på sina lack och på hur konstant formulan är. Alla lacken jag provat har haft samma goda egenskaper.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-07 18:30:02

Det ser fint ut.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-07 18:38:17

Åh, älskar den gröna nyansen och hu det grönar glittret ser ut mot basen. Så fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-07 19:03:53

MNPO! Det är det!



Nailtastic! Den är helt fantastisk! Amanda vet hur man mixar glitter, helt klart!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-07 19:54:06

Inte riktigt min tepåse men jag förstår varför du gillar det:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-03-07 20:11:48

Jag är ju försiktigt positiv till glitterlack över lag, men det här såg riktigt snyggt ut!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-07 20:52:42

Emma! Jag älskar de här lacken!



Makeupoholic! Ja, det är himla fint!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-03-07 21:05:55

Ännu ett underbart lack! Det börjar bli farligt att klicka in här :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-08 08:14:28

Kerstin! Det är ett väldigt fint lack! Jag bara konsumentupplyser. ;D

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-03-10 10:18:40

Så snyggt! Gillar kombinationen av de lika glitterstorlekarna.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-10 11:51:45

Polityr! Den är supersnygg, som många Nerdar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela