Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nerd Lacquer Quasar

Publicerad 2012-03-13 05:55:00 i Naglar i grönt,

Jag glittrar vidare denna vecka med underbara Quasar från Nerd Lacquer. Det här är ett fantastiskt lack. Det är en juveltonad grön späckad med prismatiskt glitter. Jag älskar färgen och det är ju inte fel med något som glittrar, glittrar, glittrar!
Som vanligt täcker lacket med två lager och torkar snabbt. Nerd Lacquer är verkligen fantastiskt jämna och bra i sin kvalitet. Jag älskar verkligen lacken jag köpt från dem. Eller henne, Amanda heter tjejen bakom Nerd. Just Quasar ingick i den trio med lack som jag först upptäckte och önskade mig, den trio som även har med Nebula och Event Horizon. Nerd Lacquer hittar ni på Etsy och shoppen öppnades i Söndags men är stängd igen nu. Precis som Lynnderella och många andra av de riktigt populära indie-märkena så är orderingången större än möjligheterna att hinna med och hålla lager över materialen. Det finns en möjlighet på Etsy att få ett mail när shoppen öppnar, något jag utnyttjar, och det ger en möjlighet alla fall för att man ska hinna snappa åt sig några godbitar.

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-13 06:40:32

Jättefin grön med lagom glitterstorlek i min smak!



Jag hade mail-bevakning på Nerd shoppen, men på mindre än ett dygn verkar den ha stängt igen. Jag såg nämligen mailet först när jag kom hem från jobbet igår. Det om något borde påvisa intresset för indie-lack...



Lite synd på Etsy att man inte kan browsa shoppen medan den är stängd. Man hinner lixom inte fundera ut vad man vill ha och skulle jag råka hinna medan det är öppet skulle jag nog i ren stress köpa en av varje för att få nåt :)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-13 06:48:13

Ännu ett otroligt vackert lack!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-13 07:00:18

Väldigt snyggt lack! Jag skulle absolut kunna tänka mig några såna hära, men jag tror inte att det kommer hända eftersom jag är så långsam på att bestämma mig.. Vill helst ha några dagars betänketid och sådant finns det ju inte tid för med de här populära märkena :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-03-13 07:46:26

Underbart grönt och fint!



Jag är minst lika långsam som Annie med att bestämma mig, så utsikterna att jag ska få tag i sådana fina lack är inte så stora...

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-03-13 08:45:15

Hej!

Jag blev helt kär i lacken när du visade det första du köpt, så höll utkik i varje dag tills jag igår morse såg att alla fanns! Hets-köpte tre stycken jag tyckte var extra fina- men gick sen och funderade om jag inte snålat och borde beställa fler.. Gick in för att ta en extra tit på kvällen igen, men då var dem slut! Är glad över att jag hann beställa några iaf och längtar tills de kommer hem :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-13 12:48:10

Gah, så vackert att jag nästan fäller en tår! Älskar den lite vattenväxtgröna nyansen på glittren.

Postat av: Mona
Publicerad 2012-03-13 13:41:32

Iih! Så vacker!!

Postat av: Insouciant
Publicerad 2012-03-13 14:26:29

Nydelig! Den minnet meg veldig om Toxic Seaweed fra Cult Nails.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-13 18:17:32

Kitty! Ja, jag vet, det går himla snabbt om man vill ha något. Nerd har jag lite koll på, sett swatcher och så, men Dollish t.ex, där hinner jag inte med...



MNPO! Ja, det här är supersnyggt!



Annie! Nej, men det kanske lugnar sig framöver. Eller så har du sett så många swatcher att du liksom redan vet.



Kerstin! Nej, det går snabbt nu...



Rebecka! JA, vad roligt! Vilka blev det?



Nailtastic! Ja, det är så himla fiiiint!



Mona! Det är det!



Insouciant! Ja, jag måste prova Toxic Seaweed...

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-03-13 19:23:05

Fiiiint! Ser lite växt'igt ut, jag gillar det :)

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-03-13 19:57:59

Det blev Nebula, All of time and space och Data squirrel :) Misstänker att jag kommer beställa fler om jag får möjlighet lite längre fram. :)

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-03-13 23:43:23

Men gud vad snyggt det var!!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-14 06:23:01

Cactus! JA, det är väldigt fint!



Rebecka! Bra val! Jag har bara Nebula av dem men jag kan också tänka mig alla de lacken!



Brilliant! Ja, det är himla tjusigt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela