Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grön på Saint Patricks Day

Publicerad 2012-03-18 12:19:55 i Emmas FOTD 2012,

Igår var det St Patricks Day, vilket jag firade med grön kläder och grönt smink. Jag ville färga vårt vin grönt men där drog min sambo gränsen. Sminket kom på plats väldigt sent, efter att nämnda vin hade intagits och därför får ni se det idag istället.

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus foundation, en mix av färgerna Nude och Sunshine

Concealer: MAC Studio Scult Concealer NW20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: Ben Nye Contour No 1

Highlighter: Bare Minerals Clear Radiance

Ögon
Ögonbryn: Wet N Wild Brow Essentials, mixade båda skuggorna
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow 
Ögonskuggor: Fyrinnae Elven Dagger, MAC Humid och Make Up Store Green

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: Mist Cake Eyeliner Green

Inliner: MAC Fluidline Shade

Mascara: Clinique Lash Power Mascara

Lösögonfransar: MAC Nr 6

 

Läppar

Läppstift: Dior Plum Plot

Läppenna: Make Up Store Golden Purple

 

 

När det är St Patricks Day vill man ju ha så grönt smink som det bara går. På en bas av Shadow Insurance applicerade jag klargröna Elven Dagger på inre halvan av ögonlocket och något mörkare Humid på den yttre halvan. Jag blendade samman skuggorna och tog sedan mörkgröna Green i det yttre v:et och blendade lite till. Vaniljvita Big, Mean Yellow Dog fick ligga som highlighter. Eyeliner är också grön, jag ville att ögonen skulle vara riktigt gröna och valde således mörkgröna Sgade som inliner. Jag valde att doppa en kajalpenna i Shade och måla med pennan på vattenlinjen. Har ni inte testat det så tycker jag verkligen att ni ska det, man får färgen, intensiteten och hållbarheten hos gellliner men i pennform, så jäkla bra! Efter att eyeliner var på plats så applicerade jag mascara och limmade på en fransrad från MAC. De här fransarna är nummer 6 och de är väldigtlånga och fylliga, men mjuka så de är helt okej att bära. Eftersom jag var extramodig efter en halv flaska vin så valde jag att göra munnen mörklila, Sminkan klagar ibland på att jag hade mycket roligare munnar förr, så då tänkte jag att jag skulle glädja henne lite. En mörklila mun till Sminkan alltså. Eftersom jag hade mycket färg på ögonen så körde jag neutrala kinder med lite contouring och highligter.

 

 

Firade ni St Patricks Day igår, och i så fall hur?

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-18 12:43:41

Du har helt rätt, jag älskar det här! Drama, drama! Härliga fransar, härlig ärg på läpparna och min favorit Elven Dagger! Kan inte bli fel! Full pott!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-03-18 13:28:56

Vansinnigt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-18 13:31:32

sminkan: Ja jag misstänkte väl det:) Tack raring!



Kerstin: Tack så mkt!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-03-18 13:49:11

Snyggt och passar perfekt till dina ögon.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-18 13:55:33

Åh, jag älskar! Så snyggt!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-18 15:09:37

Väldigt fint! <3

Postat av: EkoJante
Publicerad 2012-03-18 15:14:20

Otroligt vackert.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-03-18 18:41:55

Wow! Läppstiftet klär dig ju alldeles utmärkt. En annan hade sett ut som en snipig surtant i det. Hela sminkningen var snygg.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-18 20:49:32

Helena: Tack, vad roligt att du tycker det.



Nailtastic: Åh, vad glad jag blir:) Tack!



MNPO: Tack så mkt:)



Ekojante: Tack snälla du!



Pamsan: Nej det kan jag inte för mitt liv tror att du skulle, men tack:)

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-03-19 17:35:51

Så vacker sminkning! Jag gjorde inte mer än att sminka mig lite dagen till ära.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-19 17:58:42

roxcat: Tack så mkt! Ja men du gjorde det iaf?:) Kul!

Postat av: Lojs
Publicerad 2012-03-20 14:10:48

Åh, skitsnyggt!

Fransarna passade verkligen jättebra till

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-20 18:33:01

Lojs: Tack så mkt! Ja men visst gjorde dem, jag blev väldigt nöjd.

Postat av: Emmi
Publicerad 2012-04-29 12:24:34

Sååå snygg sminkning! Får man be o fråga om Ben Nye Contour No 1 innehåller något slags skimmer? Köpte No 2 och den har liksom små små glitter pertiklar i, det vill jag ju inte ha ien contour färg :(

De där fransarna var förresten grymma på dig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela