Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cult Nails Toxic Seaweed

Publicerad 2012-03-27 05:56:15 i Naglar i grönt,

Cult Nails har jag bara ett lack ifrån och det är grönt! Toxic Seaweed heter det och det är helt fantastiskt! Glittrigt och grönt, kan det bli bättre?
Glittret är i olika nyanser av grönt, mörkt och lite ljusare, och så guld. Det är väldigt gnistrigt men ändå djupt i färgen. Visst är det fint! Här är det två lager av Toxic Seaweed över ett mörkgrönt krämlack. Torktid är okej men inte suverän, det kräver rejält med överlack för glans och det är hyfsat lätt måla med.
Ni vet ju att jag älskar grönt så att det här föll mig på läppen är väl ingen överraskning. De andra lacken som Cult Nails släppt har inte alls lockat på samma sätt av någon anledning. Det är dock ett av de tidigaste independent märkena vilket gör Maria, som står bakom Cult, till en pionjär! BB Couture var kanske det första independent märket jag hörde talas om, eller Man Glaze, men båda dem är ju idag vad jag skulle kalla etablerade. De är ju knappast handmixade i köket hos sina ägare. Jag tror, men är inte säker, att även Cult Nails idag tillverkas utanför hemmet och inte av Maria själv. JAg kan ha helt fel så vet du hur det är, lämna en kommentar och rätta mig.
Jag vet, det är för många bilder. Jag kan inte dra ner på bilderna dock för det är grönt och glitter. Nästan lika bra som holo. ;D

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-27 06:40:24

Glittrigt och grönt, det är jättefint :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-03-27 07:45:54

Himla fint!

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-03-27 09:23:47

Woow, this colour amazed me! It's not very usual for holo or glitter polishes, right? But it's beautiful! I love it <3

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-03-27 10:02:36

Wooow! Döläckert.

Postat av: Lina
Publicerad 2012-03-27 10:29:58

Wow vad otroligt snyggt!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-03-27 10:36:24

Underbar grön färg! Sjögräs-grön är spot on :)

Postat av: Mína
Publicerad 2012-03-27 10:48:57

Just amazing green! I want it immediately :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-27 11:09:52

Helt underbart vackert! Grönt glitter ftw!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-27 17:24:44

Det ser fantastiskt vackert ut. Och giftigt!:)

Postat av: Insouciant
Publicerad 2012-03-27 17:53:44

Nydelig. Må ha denne :-).



Etter som jeg har forstått, så handmixer Maria (og datteren Coco som kommer med egen kolleksjon i juni) alle farger hjemme, og sender det så til en lab (fabrikk?) som kommer med forslag til masseproduseringsresultat. Så bestiller hun de endelige lakkene som skal selges derfra.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-27 20:08:29

MNPO! Det kan inte bli fel!



Kerstin! Håller helt med dig!



Verunka! It is unique in my stash. Love the gold and the green gltter toghetter.



Pamsan! Ja, den är så fiiiin!



Lina! Ja, den är det!



Lacklycka! Ja, kanske det. Den är alla fall enastående fin!



Mina! Yes, it is gorgeous! A stunning polish!



Nailtastic! Ja! Så sant!



Emma! Ja, jag älskar det!



Insouciant! Ungefär så tänkte jag mig det också, att hon skapar färgen men att den tillverkas i fabrik. Typ som BB Couture. Tack för att du förklarade!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-27 20:36:27

Oj så läckert!

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-03-27 21:59:16

Jag gillar verkligen guldglittret tillsammans med det gröna!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela