Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Rodeo Fanatic

Publicerad 2012-03-20 10:11:00 i Naglar i blått,

Mer Rodeo Diva. Det här är det blå i kollektionen, Rodeo Fantatic, och det var jag så himla kär i när kollektionen kom men idag är det inte ett av mina favoritlack trots att färgen fortfarande är oerhört snygg. Det stora felet är faktiskt formulan. Jag förstår att China Glaze hade bekymmer att hitta rätt, som alla märken vid den tiden man bytte till B3F. Jag vet att vissa märken fortfarande inte hittat rätt och fortsätter ha bekymmer med att lacken får den här mystiska konsistensen som både är lite seg och lite rinning.
Tre lager av lacket som är ett svärtat blått med en lite tealaktig ton. Skimret är generöst och väldigt vackert. Det är ljusare än själva bottenfärgen och ger den där lysande blå linjen som sedan djupnar mot nagelns kanter. Glowy! Snyggt! Jag borde bära det oftare. Jag kan inte komma på et enda lack som liknar det i min samling så jag borde kunna sätta mig över formulaproblemen och ha det ändå.

Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-03-20 11:46:42

Det är galet snyggt tycker jag, jag älskar detta!

Kommer att tänka på LA Girl - Deep Sea Mica?

Den från Metal-kollektionen... Fast den är kanske ljusare..? Har inte den...

Tänker också på Misa Quirky Smile, har för mig de är väldigt lika!

Postat av: Linda
Publicerad 2012-03-20 12:30:49

Det där var ett ruggigt snyggt lack! Kanske värt att köpa trots formulan? En riktig godbit! =)

Postat av: Else
Publicerad 2012-03-20 14:46:30

Ååååååååååhhhh, jag blir knäsvag av se ett så fint blått lack! Om jag kunde gifta mig med Yog-Ta Get this Blue hade det här fått vara min älskare;)

Postat av: Agneta
Publicerad 2012-03-20 15:11:18

Ett riktigt snyggt blått lack, får nog handla lite snart.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-20 17:23:50

Andrea! Deep Sea Mica är ljusare. Quirky Smile säger du? den måste jag spana in...



Linda! Den är snygg! Formulan är bättre än på många andra lack men inte så bra som ChG är idag.



Else! Ja, varför inte?



Agneta! Ja, den är inte så dum. Jag gillar svärtade färger.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-20 17:52:02

Det här var min favorit ur Rodeo Diva, men nu i dag känns den inte lika speciell längre. Men den är fortfarande snygg!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-20 18:09:10

Vackert gnistrande! Synd att de hade så fina lack på den tiden då de inte hade riktigt koll på formulan!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-20 20:02:28

Nailtastic! Ja, så känner nog jag med.



MNPO! De har fortfarande inte hemsk formula så de är ju värda att köpa ändå. Speciellt från amerikanska e-tailers för då är de ju billiga som sjutton. :D

Postat av: Al
Publicerad 2012-03-21 10:19:53

snyggt !!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-22 19:17:11

Det är ett fint lack men fomulan är ju verkligen inte bra tyvärr. Sämst av de CG jag testat tror jag...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela