Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Branding Iron

Publicerad 2012-03-28 05:55:53 i Naglar, vampy,

Branding Iron är det lack jag använt mest från Rodeo Diva kollektionen. Det är lite lustigt för Royal Rajah Ruby från OPI anses ju vara en dupe och den är en av mina mest använda lack från OPI. Kan det tyda på att de här lacken faller mig i smaken? ;D
När jag swatchade om den här kollektionen för ett halvår sedan så insåg jag hur illa det är ställt med formulan. När man misslyckas då och då med lack som är rinniga elle pölar så ser man det ofta som ett eget problem, man var ostadig på handen, man var ouppmärksam och så vidare. Har man dock samma problem med 12 lack i följd så är det nog mer lackens fel. Branding Iron är inte värst men heller inte bäst. Den, precis som de andra, vill pöla ut i nagelbanden och jag, som ju inte gör någon clean up, får en rätt ful manikyr. Nå, den satt ju inte så länge för jag skulle ju ändå ta mig genom hela högen den dagen. Det viktiga är ju också att visa färgen. Jag älskar den! Djupt, varmt, glödande brunrött med svartnande kanter. Härligt skimmer som är tydligt framträdande och rödare än lackets basfärg vilket gör att det inte blir alltför brunt i tonen.
Ni får en kattbild också, en på gammelkattan. Hon är så fin.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-28 06:37:22

Väldigt fin färg, men jag tror jag står över pga formulan.

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-03-28 07:30:49

Mycket vackert, både naglarna och katten!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-03-28 08:49:45

Trots formulan så älskar jag Rodeo Diva. Är det tidsbrist så är det inte dessa lacken man tar fram. Men har man tid över så är det värt det. Är man riktigt riktigt försiktig så kan det gå att måla felfritt men det har jag nog aldrig lyckats med. :) Brandin Iron är verkligen glödande.

Postat av: Helena
Publicerad 2012-03-28 12:23:27

Åh vad fin den är! Synd på formulan, men ibland får man stå ut med det om resultatet blir så här.



Gammelkatten ser precis ut som min katt jag hade som liten. Vi fick han när jag var runt året och han följde mig i 18 år. En riktig vän :)

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-03-28 13:58:45

Den där glöden är helt makalös!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-28 14:55:51

MNPO! Den är inte värre än andra B3F från 2008. :D



Kerstin! Ja, katten är härlig!



Pamsan! Jag håller med dig. Med lite tid och tålamod så är de väl värda att plocka fram.



Helena! Ja, man får förlåta den. På 24 timmar har ju kladdet försvunnit...

Min älskling är 18 nu. Jag hoppas hon blir 25... Minst. ♥



Lacklycka! Ja, glöden är fantastisk!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-28 18:51:06

Formulan är ganska hemsk på alla galma CG-lack. De rinner något hemskt längs med penseln...



Söta Edit, fin bild på henne!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-28 20:59:44

Den ser underbar ut! Och katten, så fin <3

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-28 21:31:47

Emma! Sant. De är bättre nu.



Annie! JA, katten är finast i hela världen!!

Postat av: CC
Publicerad 2012-03-29 15:32:25

Vilken fin päls hon har, gammelgumman :)

Camelot har varit lite krasslig, usch.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-29 20:19:23

CC! Vad tråkigt att höra. Hoppas han repar sig snart.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela