Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Brite Bird The Dynamos

Publicerad 2012-03-19 05:56:00 i Naglar i blått,

Det här var det första lacket jag provade när jag fick hem mina Brite Birds. The Dynamos. Ett mörkblått jellylack med silverglitter i olika storlekar. Helt min smak! Jag har själv försökt franka fram liknande skönheter men Sanna är frankenmästarinna så hon har förstås lyckats göra något bättre. Om inte annat slipper man skaaka armen ur led för hennes glitter ligger inte på botten. 
Att glittret är i två storlekar gör det mer intressant också. Ni ser det på detaljbilden nedan. Hela lacket är som en lillasyster till Essies Starry Starry Night, bara lite ljusare och klarare blått.
Det här är tre lager, två hade räckt men jag tog tre för att se om färgen djupnade. Inga problem med torktid eller så. Jag är väldigt förtjust i det här lacket och om ni inte har det redan tycker jag ni ska klicka er in på Brite Bird och skaffa det. 89 kronor för 10 ml. Jämför det med 250 dollar för Essie SSN. Eller vad sjutton, jämför det med 69 kronor för 8 ml IsaDora.
Ni får ursäkta mina extremt fnasiga nagelband. Jag tror de var som allra värst när jag provade det här lacket och de är fortfarande rätt illa trots att jag smörjer händerna i ett. Jag borde nog ha handskar på mig ute men vad mer kan man göra så här års? Det är som förgjort att få huden mindre torr. Jag är som en ödla både på rygg och ben också, men det slipper ni alla fall se.
I solen ser lacket ut så här:

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-19 06:32:21

Jättefint! Roligt med två olika storlekar på glittret!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-03-19 06:33:31

Ett underbart vackert lack! Jättekul att se på!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-19 06:44:50

Aah vad fin den är! Jag köpte också denna, men har inte testat den än :D

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-19 06:55:44

Tjusigt! Gillar både färgen och glittren. De verkar fördela sig bra i lacket oxå. Inget underlack altså? Bara 3 lager pang på?



Mina nagelband är typ likadana för tiden...suck :)

Postat av: Helena
Publicerad 2012-03-19 08:26:37

Färgen är suverän! Ser mycket snygg ut.



Det där med frasiga nagelband lider jag också av. Smörjer som en galning, men väderleken hjälper ju inte till. Vill ha vår nu!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-03-19 08:48:37

Så fint det var! Har velat ha SSN men jag kanske ska besöka Brite Bird än en gång och dreggla över hennes verk.



Fnasiga nagelband ja. Känner igen mig. Även det där med att se ut som en ödla på benen. Huu. Jag har ändå blivit en hejjare på att smörja in mig med Lemony Flutter och nagelolja men det märks inte alls.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-03-19 10:52:43

Det var verkligen snyggt! Gillade kombon av jellybas och glitter, sen var ju den blå färgen kungligt snygg också!

Postat av: Sara B
Publicerad 2012-03-19 12:03:23

Flott! Jag bär också blått idag, dock utan glitter i form av "Yoga-ta get this blue":)

Postat av: EkoJante
Publicerad 2012-03-19 13:12:51

Jädrans vad snyggt. Det har Sanna lyckats väldigt bra med!!!!

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-03-19 17:37:38

Jättesnyggt lack! Det blev jag allt sugen på också! Och här är en torris till!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-19 18:01:10

Det ser faktiskt fint ut. Alltså jag borde väl inte va förvånad men jag brukar inte va så förtjust i glitter i kräm eller jelly.

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-03-19 18:03:43

Jättesnyggt! Sanna är verkligen jätteduktig. Mitt tips för fnasiga nagelband är detta; engångshandskar och bepanthen salva (du vet, sån för barnrumpor ;-)) Ha på över natten! Förresten så är Zombie flesh uppe på bloggen nu. Fick mina Dollish polish idag :-D

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-03-19 18:56:28

Så fint! Glad att jag köpte det, ser fram emot att testa det. Blir till helgen tror jag :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-19 20:22:06

MNPO! Ja, det ger det en extra dimension!



Kerstin! Oerhört fint tycker jag.



Annie! Du kommer älska den!



Kitty! Japp, tre lager ovanpå min nagelstärkare. :D



Helena! Färgen är härlig. Nagelbanden mindre så...



Pamsan! Jag klarar inte LF-lukten. Lanolin och citronkaramell från en luddiga gammal ficka.. Usch! Jag vet inte ens om jag skulle klara det om mina nagelband skulle bli perfekta. :D



Makeupoholic! Färgen är fantastisk! En vacker blå!



Sara B! Det är också ett härligt lack!



EkoJante! Ja, visst har hon!



Roxcat! Det här lacket skulle nog klä dina vackra naglar väldigt väl!



Emma! Det här är något alldeles speciellt! Du får prova mitt nästa gång du kommer hit!



Veronica! JA, jag har funderat på att köra en kur med engångshandskar och Nivea typ, men inte kommit mig för. Borde ta tag i det. Svårt att killa katterna bakom öronen med handskar på...



Andrea! Ja, det är verkligen vackert!

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-03-19 22:52:41

Tack för dina ord och vad kul att du gillar det.

Namnet är ju hämtat från Mamma Mia såklart^^

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-20 07:34:51

Sanna! JAG ÄLSKAR DET! Det är verkligen fantastiskt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela