Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Svaret från blogg.se

Publicerad 2012-06-18 19:19:34 i Allmänt,

Jaha, nu har jag fått svar från blogg.se angående alla mina sparade utkast som de slängt. De är förlorade. Så här står det i mitt mail från deras kundservice:

Hej!

Vi kan inte göra nånting åt det eftersom där fanns en utgångsdatum för utkast (april) på den gamla systemet så vi kunde inte överföra dem.

Ha en bra dag,
Mvh Nina, blogg.se

Ha en bra dag... Ja, det är ju en jättebra dag när de raderat hundratjugo utkast för mig. Jag vet inte vad jag ska göra. Man tappar verkligen sugen och glädjen i bloggandet när det blir så här. Jag måste smälta det här lite, men det känns ju sådär att jobba med några nya inlägg. Fan... fan, fan, fan..

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2012-06-18 19:40:19

Men va f*n!!! det är ju för j*vligt med tanke på allt jobb du lagt ner
kan du inte flytta din blogg på annat ställe?

Svar: Nej, jag kan inte, men jag kanske kan betala någon som hjälper mig.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-06-18 19:44:25

FY helvete! Byt bort från blogg.se!
Att de bara kan göra så? Visste du om att det fanns "utgångsdatum"?
Hoppas de.... bajsar på sig.

Kram på dig!

Svar: Hade ingen aning om att det här kunde hända. Hade inlägg sedan 2008 bland utkasten och de har ju kunnat ligga kvar alltid förr när man gjort uppdateringar på bloggplattformen. Förstår inte hur det blev så här.
Sminkan

Postat av: Kajsa/Monticka
Publicerad 2012-06-18 19:55:31

Tycker det där var ett tillräckligt okänsligt svar för dig att få från henne, de förtjänar inte dig, skippa blogg.se och finn någon plattform som uppskattar dig mer!
Hade jag kunnat hjälpa dig, hade jag gjort det!

Svar: Jag är så fruktansvärt oteknisk att jag nog måste köpa hjälpen att flytta men jag är nog beredd att överväga det allvarligt - igen.
Sminkan

Postat av: Helena/LipGlossBitch
Publicerad 2012-06-18 20:01:29

Näe, vad ledsen jag blir för din skull! Och arg! Fan rent ut sagt. Det hjälper ju inte dig ett skit nu, men ni måste flytta från det här skräpverktyget.

Svar: Ja, det kanske måste bli så. Fan. Jag är så trött och ledsen. Jag förstår inte ens varför det blev så här. Inläggen har ju kunnat ligga utan problem i flera år.
Sminkan

Postat av: Gelic's nail art
Publicerad 2012-06-18 20:02:21

Säger som de andra, byt bloggportal! Bekvämlighet och bekvämlighet, tiden det tar att lära sig det nya är ingenting i jämförelse med tiden det tog att göra inläggen. Så himla nonchalant av dem också, "tyvärr... ha en bra dag"

Svar: Ja, jag håller med. Jag gör faktiskt det. Ska se om jag hittar hjälp någonstans så vi kan flytta. Men det får inte bli hur dyrt som helst.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-06-18 20:05:44

"Ha en bra dag"??? For real? Fy fan vad dåligt. Jag kan bara tänka mig hur det känns för dig med allt det arbetet som gått förlorat.

Svar: Ja, jag har skummat bildarkivet (där allt finns) och försökt hitta några bilder alla fall. Men det är ju tysentals sidor att bläddra i... Jag kommer aldrig hitta bilder från inlägg gjorde 2008 eller ens 2010. Orkade bläddra mig 200 sidor fram och det var typ årskiftet.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-06-18 20:07:05

Tack för den liksom! Så fruktansvärt tråkigt när man lagt ner så mycket jobb och allting försvinner :(

Svar: Ja. Jag är så ledsen.
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-06-18 20:20:24

Skämtar de!? Om de gör en uppdatering som får de här konsekvenserna måste de ju informera om det!
Ska ställer personligen upp och hjälper dig handknacka kommentarer om du bestämmer dig för att flytta då jag är tämligen säker på att resterande material är lättöverfört. Jag skulle heller inte, på nått sätt, nöja mig med det svaret. Har du nån data/kodnörd runt dig som kan hjälpa dig ställa de rätta frågorna för art få klarhet i hur och varför det här kunde hända?

Svar: Känner inga sådana datanördar. Jag tror de skulle kunna fixa det om de bara brydde sig om att försöka. Jag är så upprörd just nu,
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-06-18 20:26:47

Nä, fy så kasst av blogg.se! De borde verkligen skämmas. Eftersom allt är elektroniskt så borde de kunna återskapa inläggen åt dig om de ansträngde sig lite. Skickar kram!

Svar: Jag tror också de skulle kunna men jag är för liten för att de ska bry sig.
Sminkan

Postat av: marybeth
Publicerad 2012-06-18 20:40:35

Jag blir så himla ledsen över det här. Man kan åtminstone svara på ett trevligt och värt sätt och inte så där. Usch :/

Jag lider verkligen med dig vännen och med oss som förlorat så mycket fint som du hade sparat :(((

Stor kram!

Svar: Jag är också ledsen. Väldigt ledsen. Speciellt för de, i och för sig få, sminkinläggen...
Sminkan

Postat av: marybeth
Publicerad 2012-06-18 20:42:36

Ps. Jag sponsrar hemskt gärna en del av flytten för att ni skall komma till en vettig sida där något sådant här inte händer igen. Ds.

Svar: Neh, inte ska du sponsra min eventuella flytt. Absolut inte.
Sminkan

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-06-18 20:59:40

Jag känner ett par datanördar, jag kan fråga dem om de kan hjälpa dig.

Svar: Tack! Det låter fantastiskt bra!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-18 21:04:40

Så himla dåligt av dem! Byt så fort du kan!!

Svar: Vi ska försöka. :D
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-06-18 21:05:03

"Ha en bra dag"??? Skit ner er, blogg.se Alla borde sympatibyta bort blogg.se Jag lider så med dig!

Svar: Ja, det vore ju något... Jag håller i och för sig med för så här behandlar man inte sina bloggare om man vill ha dem kvar.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-18 21:35:14

Wow. Ha en bra dag? Verkligen? Otroligt dåligt av dem...

Svar: Ja, just slutet känns verkligen nonchalant och oempatiskt...
Sminkan

Postat av: Purity
Publicerad 2012-06-18 21:54:24

Fy. Fan. Vad kasst. Förstår att du är ledsen, så himla mycket arbete förlorat och du får ett "ha en bra dag" tillbaka? Argh! Idioter.

Behöver ni hjälp med flytt så säg till. Jag flyttade min blogg från blogg.se till wordpress utan större besvär, dock följer bara inlägg och bilder och inga kommentarer med... Men vill ni ha hjälp så maila mig, hjälper gärna till så ni kommer bort härifrån!

Svar: Tack! Vi tänkte flytta till wordpress faktiskt och behöver Emma och jag hjälp så kommer vi absolut ta upp ditt erbjudande!
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-06-18 21:59:01

Ame vad i helvete!
Så jävla dåligt! AHHH!

Svar: Ja, det känns inte så kul.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-18 22:10:01

Skojar de eller?! Herregud, vilka jäkla klåpare! Helt oacceptabelt! Vadå utgångsdatum? Utgångsdatum på vad? Det minsta de kan göra är att förklara vad som gått snett på ett begripligt sätt och att de åtminstone anstränger sig för att undersöka om det går att lösa på något sätt. Idioter! :-(

Svar: Vi har snackat, jag och Emma, och det här blev nog knuffen vi behövde för att lämna det här bakom oss.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-06-18 22:38:25

A men, fiffan.... vilken dålig stil och så ha en bra dag! Fy fy på de!!!

Svar: Lite trist känns det.
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-06-18 22:40:00

Riktigt jävla skitdåligt av dem. Och utan att meddela INNAN så man hade chans att för över dem dessutom. Klåpare!
Vi är på din sida och hoppas du inte ger upp. Bamsestor kram!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-06-19 09:25:56

Usch vad otroligt tråkigt att du har förlorat stora delar av ditt arkiv och vilket tråkigt bemötande från blogg.se sida.

Svar: Ja, bemötandet är nästan det värsta.
Sminkan

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-06-19 12:03:44

De kunde ju ha förvarnat! Fy vilken dålig stil! :P

Svar: Ja. Det känns lite bittert.
Sminkan

Postat av: Ania
Publicerad 2012-06-19 14:33:09

Vilken urbota dålig stil! Och vilket nonchalant j*vla svar sen. USCH.

Svar: ja, det svaret gjorde en inte gladare...
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-06-20 02:04:32

Stackare! Det suger ju enormt att de gör sånt utan att informera om det i förväg! Hoppas du inte tappar sugen utan fortsätter blogga!

Svar: Ja, det kanske blir en nytändning att flytta?
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela