Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Siv har flyttat in

Publicerad 2012-06-17 17:38:41 i Allmänt,

Hej! Idag har jag hämtat min kattunge Siv. Hon har flyttat in och Signe och Siv är väldigt nyfikna, lite nervösa och en hel del misstänksamma mot den lilla. Och hon är liten. Pytteliten. Var verkligen Signe så här liten när hon kom hem till oss?

Hon är rätt söt trots att hon har en spetisg nos och ser ut lite grand som en lemur. Sivan. Jag är lite kär i henne. Jag hoppas Siri och Signe också blir det.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-06-17 17:53:31

Söt söt söt!

Svar: Visst är hon!
Sminkan

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-06-17 17:55:33

Vilken liten söttuss!!! (Och btw tack för tipset ang. formulaförbättring tidigare, men jag måste säga BLÄ för Mavala... Fina färger men ALLA lack jag köpte är helt vidriga i konsistensen... :/. Så ett litet tips: spana på Kicks under sommarrean efter China Glaze lack, tyvärr ska märket utgå ur deras sortimentet... :/

Svar: Ah... Synd att de ska utgå. Men bra tips! Och skönt om du fick ordning på dina Mavala med förtunningen. Jag hade i så mycket Seche Restore i Princess Sabra igår så jag kunde inte stänga flaskan. Fick slå ut lite av lacket. :D
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-06-17 18:16:53

Men lilla söttussen! Jag vill också ha en svart katt, men älskade maken vägrar. Tydligen räcker det med två. Tycker han ja!

Svar: Ja, två räcker väl men det finns ju plats för tre också. :D
Sminkan

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-06-17 18:27:11

Sööööt!

Svar: Jaaaa! :D
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-17 18:40:39

Men jag dööör!!! Vad söt hon är!!

Svar: Hon är det! Hon är verkligen det!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-17 18:45:20

Guuud så liten och söt hon är!! Underbar!

Svar: Ja, jag tycker det!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-17 18:47:52

Åh, hon är ju helt bedårande! Ser fram emot att få träffa henne på tisdag! :-)

Svar: Visst är hon underbar! Det ska bli roligt att se dig på tisdag!
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-17 19:15:34

Åh, vad söt lille Siv va! Hon ser riktigt gosig ut! :)

Svar: Ja, hon är mer än söt!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-06-17 19:20:43

Busig, hihi ;)

Svar: Ja, men mest sömnig. Hon är ju en bebis!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-17 19:23:13

Åh herregud hon är så söt!!! Ja hon ser lite ut som en lemur men det är charmigt, man vill bara pussa på henne! Hoppas att de andra katterna accepterar henne snart...

Svar: Signe har knallat efter henne och undersökt henne men Siri är mer svårflirtad. Fast nyfiket så.
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-06-17 19:28:39

Awwwwwwwwwww! Lilla sötnosen! Hur gammal är hon? Kattungar är verkligen 100% destillerad gullighet. Vill genast skaffa en men jag tror fyra katter blir lite många i lägenheten.

Svar: Jag tror hon är 10 veckor så hon är i yngsta laget att lämna mamman. Hoppas det kommer gå bra... Fyra katter låter som ett jämnt och bra tal, tycker jag. :D
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-06-17 20:37:07

Hon är så söt! Jag smälter<3
Hade jag varit inlandsis hade det fått dramatiska konsikvenser;)

Svar: Jag smälter också. Hon är förtjusande!
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-06-17 20:50:41

Vilken lite sötnos! Håller tummarna för att de andra missarna gillar henne också!

Svar: Det kommer de säkert att göra om några dagar. :D
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-06-17 21:02:10

Åååååå! Man vill ju bara borra in hela ansiktet i den lilla fluffbollen! Galet söt!

Svar: Ja, hon är söt!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-06-17 21:41:39

Herrgud, så söt! Vi var och hälsade på en härlig valpkull idag, så jag hoppas på motsvarande gullgihet hos mig snart :)

Svar: Åh! hundvalp! också härligt!
Sminkan

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-06-17 23:19:49

Gud så übersöt hon är!!!

Svar: på något vis så blir hon det!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-06-17 23:56:07

Åhmengudsåhimlasööööt!

Svar: ja, trots att hon har sin lemmurlook så är hon otroligt söt. Hjärtknipande!
Sminkan

Postat av: mona
Publicerad 2012-06-18 01:36:17

Sötnosen!! Pussa nosen fr mig

Svar: absolut! pussar hela tiden!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-06-18 09:45:26

Vilken lite goding!

Svar: Ja! Sööööt!
Sminkan

Postat av: CC
Publicerad 2012-06-18 11:59:34

Åh... man bara smälter... hon påminner mig lite om hur liten o ynklig min Damien såg ut en gång för länge, länge sedan :) Förr..dvs när jag skaffade mina katter var det ju normalt att få ungarna vid 8 v o det gick hur bra som helst :) men pyttesmå är de ju.

Svar: Definitivt pyttesmå. Men vi får hoppas hon är "lagom" gammal.
Sminkan

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-06-18 14:59:35

Gull gull! *tjuva Siv* ;)

Svar: Åh nej, försök inte! Hon är min!
Sminkan

Postat av: Mia
Publicerad 2012-06-18 18:25:12

Men åh - hon är ju söt så man får diabetes!! Åh vilken snuttis!! <3

Svar: Ja, hon är söt!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-06-20 01:57:01

Naaaaw, hon är ju supersöt! Och det är ju lemurer också, så det kan ju inte vara en nackdel att likna en lemur!

Svar: Nej, jag håller med. Hon kanske inte är bildskön men hon får ens hjärta att smälta.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela