Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Melt Your Popsicle

Publicerad 2012-06-23 09:40:48 i Naglar i orange,

Helt dagsaktuella bilder idag igen! Vad säger ni om det? Jag som skulle göra slut på allt i arkivet... Det finns nu en massa löst hängande bildmaterial i olika mappar på datorn också, som jag är orolig att jag tappar bort. Fan, den här blogg.se grejen är inte rolig... Jag som helst inte hade betalat för webhotell och domän och grejer, men nu blir det kankse så i framtiden. Nå, bloggen är fortfarande nödvändig för mig vad gäller sortering av bilderna och jag vill ju kommunicera med er också så om det är enda möjligheten får man väl ta det med jämnmod det också.
Även om min upprördhet efter utkast-kastandet lagt sig så känns fortfarande attityden i det enda svar jag hittills fått från blogg.se så nonchalant att det är svårt att stanna kvar. Men, nu ska jag sluta harva på om detta. Det är nagellacken ni är här för och det är nagellack jag ska berätta om. Här ser ni ett underbart neonlack, Melt Your Popsicle, från Orly och den är helt jävla underbar!   
Jag visade ju Orly Beach Cruiser för inte så länge sen. Det är årets rosa för mig, helt klart, och jag har redan använt det två gånger. Det är med ut på landet för fler repriser då jag fullständigt älskar det och tycker alla måste ha ett! När jag skrivit det inlägget fick jag ett mail från Orlys PR-representant i Sverige och hon undrade om jag ville prova de andra lacken i kollektionen. Ja, gissa om jag ville! På så sätt hamnade MYP i min ägo och även resten av lacken. När dagen idag visade sig vara mulen så kändes det som ett självklart val att hugga in på neon  och inte holo och den här ropade mitt namn! Nailtastic-Anne har visat den och även om jag tyckte färgen var underbar så var jag tveksam till att köpa den då hon sa att hon behövde fyra lager. Det gjorde jag också, det här är fyra lager och det är fortfarande VNL, men det gör ingenting. Det är helt underbart och inte ens penseln störde mig när jag lackade med det.
Jag brukar ju argumentera att Orly har en för lång och sladdrig pensel men det fungerade bra med det här väldigt tunna och lätta lacket. Det var lätthanterligt och torkade snabbt som ögat. Inga bekymmer vad gäller de fyra lagren alltså. Färgen är illande lysneonorange som en trafikkon. Min mamma tyckte den var helt underbar och det är första gången hon sagt så om ett av mina neonlack. Den är mer lysande än mina bilder visar. Jag är helt förälskad i nyansen! Precis som Anne skrev i sin recension så kunde jag ha grundat med vitt, det finns ett sådant med i kollektionen, men det gör jag ju aldrig. Jag kommer aldrig på det och principiellt är jag lite anti-layering över svart och vitt då det förändrar färgen. Även ett nudelack hade ju funkat som underkläder och varit mer min stil. Kommer jag ihåg det så gör jag så nästa gång men annars går det bra så här med. 
 

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2012-06-23 10:14:39

Helt jävla underbar var ordet!! Superfint!

Svar: Ja, det är neonmagi! Och naglarna blir så snygga i den!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-23 10:28:41

Oh, vilken underbar färg! Jag var helt inställd på CG's neoner men det här är för fint för att skippa! Måste skaffa!!

Svar: Jag tycker du ska ha den här, Glowstick och Beach Cruiser från den här kollektionen. De är grymma!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-06-23 10:55:06

Radioaktiv, färskpressad apelsin juice ;D!

Svar: Ja! Precis! Och jag vill dricka den och bli en superhjälte!
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-06-23 10:55:35

Men guuuud vad snyggt! Jag sitter i valet och kvalet om jag ska beställa hela den här kollektionen eller bara delar av den. Egentligen vill jag ha alla, men alla känns kanske inte nödvändiga i samlingen. Eller så... Åh dessa val!

Svar: Jag hade bara köpt två, Glowstick och Beach Cruiser, men var sugen på den här också. Jag vet inte om du måste ha alla men om du är sugen på dem så säger jag ja, kör! Det är generösa flaskor och de två jag testat har sett fantastiska ut på naglarna. Jag ser fram emot att prova resten.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-23 11:11:13

Som överstrykningspenna. Jag gillar inte neon och jag gillar inte orange så detta är inget lack för mig men jag kan förstå att om man inte som jag är anti till de två kan gilla detta lack...

Svar: Det här är mycket mer neon än en överstrykningspenna! det här är som reflexpinnarna i vägkanten, som västarna på vägarbetarna, som konerna på brännbollen!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-06-23 11:55:40

"alla måste ha ett!" Jag som starkt ogillar rosa och orange är nästan nästan på väg att lyda ;) Jag gillar både Orlys korkar och penslar och har ingen neon .. o snart är det slut på köpstopp-månaden .. ojoj..

Svar: Ja, det är värt att äga de här! Jag gillar dem skarpt!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-06-23 11:59:30

Galet härligt lack! Ett sånt man blir riktigt glad av :)

Svar: Ja, det är det verkligen!
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-23 12:08:29

Fantastiskt! Detta och Glowstick hade jag inte tackat nej till... Inte Beach Cruiser heller för den delen! Måste ha!

Svar: Det är helt fantastiska lack!
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-06-23 12:44:18

O herre jösses vad det lyser. Verkligen ett lack mam blir glad av (och det behöver jag bli just nu. Få le lite)
Ang bloggen. Du behöver ju inte byta till ett betalalternativ. Blogspot och wordpress.com är ju båda gratis.

Svar: Ja, vi funderar kring betal- kontra gratisalternativ men det känns på ett sätt säkrare med en betaltjänst vad gäller att material inte bara försvinner utan möjlighet till hjälp. Vill inte göra samma misstag igen... Men, vi får se.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-06-23 13:36:43

Så radioaktivt liksom. Fick också hem kollektionen, kanske från samma PR-representant. Blev överlycklig, speciellt över neonerna. :)

Svar: Åh, vad roligt! Jag är så glad över mina tre pressutskick som jag fått nu! Känner mig helt speciell!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-06-23 13:49:03

Oj, vilken lysande färg!

Svar: Ja, den är enastående lysande!
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-06-23 15:40:52

Jäklar vad det lyser! Nice!

Svar: Ja, den är verkligen intensiv!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-23 16:33:29

Visst är det underbart, blir glad bara av att se det på dina bilder! :-)

Svar: Ja, den är härlig och pigg och energisk och underbar!
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-06-23 17:31:04

Helt fantastiskt! Jag älskar ju orange, så jag måste helt enkelt ha detta, eller hur?!

Svar: ja! Helt klart måste du ha det!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-23 19:47:30

Åååh vad snyggt! Det har ju råkat bli lite utav en no-buy de senaste månadera så det känns som att det börjar bli dags att försöka minska ner min wish list i alla fall lite... Och några fler neoner vore inte helt fel...

Svar: Neon är riktigt roligt! Jag känner ett neon-sug!
Sminkan

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-06-23 20:23:13

Vilken underbar färg! Vill ha! Den är så kul att det gör inget att det krävs fyra lager, blir definitivt ett köpt av detta i höst.

Svar: ja, den är fantastiskt fin och den torkar så fort att man inte irriterar sig på lagren.
Sminkan

Postat av: Awesome Chemistry
Publicerad 2012-06-28 22:11:55

Sjukt snygg- jag dör! Måste ha detta!

Svar: Det är himla snyggt! Alla neonerna i den kollektionen är helt enastående!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-04 20:11:53

Måste ha, måste, måsteeeehhaaahhhhh!

Svar: Ja, och på dig skulle den vara ännu snyggare!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela