Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lila och guld med Urban Decay och Coastal Scents

Publicerad 2012-06-05 19:55:43 i Emmas FOTD 2012,

Jag tänkte att jag skulle försöka hålla mig lite á jour och visa er nytt smink. Det här sminket bar jag igår när jag och några kompisar var ute. Det är dessutom samboapproved vilket förvånar mig lite, färgstarkt smink brukar inte riktigt vara hans grej...

Hyn

Foundation: Estée Lauder Bb Cream Light och GloMinerals GloPressed Base Golden Light

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Bronzer: Bare Minerals Warmth

Rouge: Fyrinnae Glow Blush Enrapture
Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Urban Decay Half Baked Coatsal Scents Hot Pot # S008 Lavender och S014 Regalia Purple

Highlighter: Urban Decay Virgin

Kajal: Urban Decay 24/7 Zero

Mascara: Lóreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Demi Luvies

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

På ögonlocket ligger guldiga Half Baked, i globlinjen två kallila skuggor från Coatsal Scents. Virgin är highlighter och jag har mascara, eyeliner, kajal och lösögonfransar. Jag gjorde en liknande variant med guld och lila förra sommaren men den blev inte så bra, jag tror det skilde för mycket i textur på den lila och guldiga jag använda då, här tycker jag dock att skuggorna gifter sig väl...

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-05 20:27:35

Oerhört snyggt! Förstår att den blev godkänd av Erik, den är både elegant och smickrande och passar dina ögon perfekt!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-06 07:39:18

Jättesnyggt! Fin kontrast mellan Half Baked och de lila skuggorna!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-06-06 09:53:27

Jättefint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-06 10:53:38

Sminkan: Tack raring:) Jag var lite förvånad, trodde det lila skulle vara för mycket för honom, men tydligen inte...



MNPO: Tack så mkt! Ja visst är det:)



Kerstin: Tack så mkt!

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-07 16:24:00

Det var jättefint! Lila och guld är en bra kombo! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-08 21:32:16

Jessica: Tack! Ja det är det. Framför allt guld använder jag bra mer och mer, det passar ju med så mycket:)

Postat av: Linda
Publicerad 2012-06-10 21:35:42

Jätte snyggt :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-30 13:40:52

kerstin, MNPO, Sminkan: Oj jag har visst inte svarat på de sista kommentarerna. Det får bli ett massvar, tack så jättemkt för era kommentarer raringar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela