Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Jade Groove

Publicerad 2012-06-29 09:40:23 i Naglar - holografiska lack,

Det är holofredag idag och det gillar vi här hos Sminkan och Emma! Okej, alla våra dagar är holodagar just nu men fredagarna ska väl firas lite extra. Dags för ännu ett Layla men det här är bilder från innan semestern. Jag höll på att kasta dem när jag rensade bland mapparna och det ville jag ju inte göra. Inte för att det är revolutionerande bilder på något sätt och lacket har varit med tidigare, men det är ett lack som gärna kan få lite extra uppmärksamhet. Emma tycker det är fult, säger hon, men jag gillar den här sjöskumsgrönblå lilla skönheten. Ni vet när man står på kvällen när solen sakta går ner och man vattnar sina blommor och får för sig att ställa in munstycket på vattenslangen på "mist". Ja, exakt så är det här lacket. Vattendis och regnbågar!
Sjöskumsgrönblå alltså. Väldigt blåtonad för att vara grön. Kall, ljus, isig blåton. Regnbågar en masse! Man blir förblindad och bländad och lite yr när man tittar på det i solsken eller i elektriskt ljus. I alla ljus faktiskt. Det är ett fantastiskt lack som täcker med två lager och torkar på sekunder. 
Gillar du holo och isiga pasteller är den här given. Jag var först lite förvirrad över varför jag köpt en backup av den men faktiskt, den är inte dum. Den har absolut kvaliteter som gör att man blir lite glad i själen av att bära den!
Filmklipp! 

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2012-06-29 10:04:14

ja jag tycker det är snygt iaf!!!!!

Svar: det tycker jag med!
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-29 11:02:42

Väldigt fint! Och jag älskar dina förklaringar till allt, superkul att läsa och man förstår verkligen vad/vilken färg du menar! :)

Svar: Tack! Vad glad jag blir att texterna kan fungera som komplement till bilderna!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-06-29 13:03:14

Vattendis var ju en riktigt bra förklaring :)

Mycket vackert, kan tänka mig att det glimmrar fint när du går runt i trädgården och vattnar blommor.

Svar: Skulle det säkert göra men det har inte fått vara i trädgården än. Bara på balkongen. :D
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-06-29 15:31:59

Helt underbara regnbågar :)

Svar: Ja, den är fantastisk!
Sminkan

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-06-29 20:17:41

Jag gillar verkligen den här färgen! Underbar!

Svar: jag med!
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-30 12:20:51

Jag har funderat lite på om den är lik Steel Blue från Depend i basfärgen? Känns nästan lite så :)

Svar: Jag slet omedelbart fram stickorna och jämförde och ja, de är lika.Steel Blue är mörkare och mer grått medan Jade Groove är mer grönt i tonen men det är inte så stora skillnader som det låter när man beskriver det.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela