Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Gold Idol

Publicerad 2012-06-28 09:11:59 i Naglar - holografiska lack,

God morgon! Igår kraschade kommentarsfunktionen så vi får hoppas den kommit tillbaka eller åtminstone inte dröjer alltför länge. Det känns trist att blogga utan kommentarer. För att trösta er och även mig så kommer gårdagens lack nummer två. Jag bytte vid lunch från blå Hypnose till gyllengröna Gold Idol och hur fin Jade Hypnose än var så är den inte i närheten av att ge mig den kick jag får av Laylas Gold Idol.
Två lager av lacket på mina bilder. Ett semi-flödigt i botten och ett tunt extralager bara för att. På vissa naglar hade ett lager täckt utan problem. Min bas är min vanliga OPI NNS och ett lager Seche Vite som fått genomhärda. Det är ett superbra underlag för tricksiga holos då de kräver en helt slät yta för att inte jävlas och även en torr yta om man inte tänker använda Aqua Fix. Emma använder Aqua Fix med strålande resultat men jag är mer förtjust i min SV-metod då Aqua Fix ibland får mina hololack att krakelera med hårstråtunna sprickor. Hur som helst, den här gången hade jag Aqua Fix på andra handen men den fotade jag inte och jag såg ingen skillnad på regnbågarna. Jag har, som vanligt, ett lager Seche Vite även som överlack.
Gold Idol är speciell då den i vissa ljus blir mer grön och i andra mer gyllene. Det är dock en ljusgrön enligt mig, snäppet grönare och blekare än Ludurana Superior. En oerhört fin färg och med en enorm holografisk effekt. Som alltid med hololack så ser man effekten som bäst när lacket genomhärdat och liksom "mognat". Jag upplevde stor skillnad på lackets holografiska effekt efter några timmar och när jag och Emma pratade igår lovade jag att skriva lite om applikation och allmänna holoegenskaper och det är en viktig sådan. Hololackens regnbågar blir starkare efter ett par, tre timmar än direkt efter lackning. Jag brukar lacka på kvällen, sova en natt och ha den totala effekten på morgonen när jag vaknar. 
Det är massor av bilder, jag vet, men jag ville visa lacket vid olika tillfällen. De gulare bilderna är tagna på dagen, kanske en timme efter att jag lackat med Gold Idol. Varmt, solljus alltså. de kallare bilderna är tagna inomhus på kvällen utan solljus eller elektriskt ljus, bara datorn och ljuset från föstret. Stor skillnad i nyans men ni ser att den holografiska effekten är magnifik även utan direktljus från lampor eller sol. 
Två filmer blir det. En i solljus:
Och en med ljus från fönstret på kvällen (inte sol):
 

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-06-28 20:17:36

Vilken skönhet! :D

Svar: Ja, den är enastående!
Sminkan

Postat av: Anonym
Publicerad 2012-06-28 20:27:44

hhh

Svar: mmm!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-28 21:30:08

Wow wow ow, party party! Den är ganska party tycker du inte det. Guldig och glamourös...

Svar: Den är helt fantastisk! Jag älskar den, inte oväntat, och tror den är bäst hittills av de nya Layla!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-28 21:31:04

Oh! Jag älskar guldiga holos!

Svar: Du skulle se Jades guldiga! Den är GULD. Den här är mer grön i mina ögon, eller som en späd liten selleristjälk.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-28 21:57:55

Så snyggt! Och vilken effekt! Tycker mycket om videorna, de ger en himla bra bild över hur lacket ser ut :)

Svar: vad kul att du gillar mina små videor! Jag tycker de tillför mycket jag med!
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-29 00:54:53

Men gud vad snyggt! Och jag brukar inte falla sådär stenhårt för guld, men detta va något annat. Kan det va den lite gröna tonen? Riktigt snyggt i alla fall! :)

Svar: Den är så jäkla underbar! Det är inte guld egentligen alls, utan en gulgrön, första bladutsprången på våren färg med regnbågedans till.
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-06-29 07:58:54

HImla snygg guldnyans, och regnbågarna är ju också ab fab!

Svar: det är så magiskt vackert att jag inte kan uttrycka det i ord!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-05 09:06:21

Ruskigt, ruskigt snygg!

Svar: Ja, den är, just nu, favoriten från den nya kollektionen. Misstänker att det kan ändras från dag till dag med humöret men den är alla fall det just nu.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela