Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend 2036 Ocean Green

Publicerad 2012-06-06 17:55:24 i Naglar - holografiska lack,

Idag hämtade jag ut mitt paket med Depends 12 holografiska lack och nu har jag precis målat mina naglar med ett av dem, Ocean Green tror jag det heter, nummer 2036 har det alla fall, och det är det lack som såg mest frestande ut när jag radat upp flaskorna. Det har också sett oerhört frestande ut på t.ex Annes bilder.
Färgen är lite grönare än min kamera vill fånga men den är inte grön som i riktigt grön. Mer blå i så fall, alla fall på mig. Aqua men lite dammigare? Formulan är helt okej men det är ganska skirt, det ni ser här är tre lager och det är ändå rejäl VNL. På vissa naglar har jag fyra lager, faktiskt, men jag målar rätt tunna lager. Med Seche Vite är torktiden något längre än jag förväntat mig men inte outhärdlig. Det holografiska skimret syns som glitterdamm i nagellacket även när det inte är solljus på det men i solen slår det upp regnbågar av scattered typ.
Jag tycker lacket är fint och jag kommer nog lägga det över ett krämlack i närliggande färg i framtiden för att spara på dropparna. I butik kostar de 49 kronor flaskan och det är 5 ml så om man ska måla fyra lager för att få full täckning tar flaskan fort slut. Det är synd att dessa lack är en limited edition för de är väldigt fina och jag tycker det är roligt att ett svenskt märke gör hololack av bra kvalitet (ja, MUS gör ju också hololack men deras senaste släpp, Charmaine, är inte särskilt upphetsande) och att de finns lättillgängliga. Jag tänker inte ens klaga på priset eftersom det fortfarande är billigt om man jämför med 130 kronor för 8 ml som ju är priset på ett MUS-lack och jag betalar ju utan att blinka 10 dollar flaskan för hololack när jag shoppar hos Llarowe.
Här kommer ett litet filmklipp på lacket.

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-06-06 18:19:49

En riktigt vacker färg som jag hade funderingar på att visa på Holofredagen :)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-06 21:36:48

Det är synd att dessa lack är så skira, för de är väldigt vackra! Och det är väldigt fint holoeffekt på dem! Den här färgen är helt underbar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-07 06:12:19

Helena! Ja, den är jättefin! Ser fram emot fler bilder på den!



MNPO! Ja, det hade inte varit fel med lite mer täckning med tanke på att varje droppe är dyrbar... :D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-06-07 07:52:36

Himla, himla fint! Jag måste också få tag på detta! Kan inte förstå varför lacken inte går att hitta i Malmö eller Lund :/

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-07 10:47:32

Jag älskade detta! Blev positivt överraskad eftersom jag inte vågade ha några höga förväntningar. Synd bara att det är lite skirt, man vill ju inte göra slut på den lilla flaskan. Blir nog till att köpa en backup.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-07 16:41:51

Kerstin! Ja, jag fick dem ju genom din försorg. Tack för det!



Nailtastic! Ja, de tär så vackert! Jag har beställt en backup...

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-11 19:43:39

Vad den ser fin ut!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela